نیایش شابک: 9789641853046 544 صفحه 860 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 600 نیایش فریدریش هایلر شهاب‌الدین عباسی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

481,400 ریال 580,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ سوم

نیایش: پژوهشی در تاریخ و روان‌شناسی دین
کتابی کلاسیک در زمینه الهیات و دین، با محوریت دعا و نیایش. فریدریش هایلر در کتاب «نیایش: پژوهشی در تاریخ و روان‌شناسی دین» موضوع دعا و نیایش را، با نگاهی تحلیلی و پژوهشی، در تاریخ ادیان مورد بررسی قرار داده است. هایلر در این کتاب، که از آثار مهم در زمینه دین‌پژوهشی به حساب می‌آید، جنبه‌های گوناگون نیایش در ادیان را بررسی و تحلیل کرده است.
کتاب از پیشگفتارهای نویسنده بر چاپ‌های اول و دوم آلمانی و نیز پیشگفتار او بر چاپ انگلیسیِ آن، یادداشت مترجم انگلیسی، مقدمه و سیزده فصل تشکیل شده که عبارتند از: «نیایش بدوی»، «نیایش آیینی»، «نیایش در دین تمدن یونانی»، «نقادی و کمال مطلوب نیایش در اندیشه فلسفی»، «نیایش در تجربه شخصیت‌های دینی بزرگ»، «ویژگی‌های عمومی عرفان و دین پیامبرانه»، «نیایش در عرفان»، «تنوّع نیایش عرفانی»، «نیایش در دین پیامبرانه»، «نیایش شخصی بزرگان»، «نیایش در پرستشگری همگانی»، «نیایش شخصی، در مقام قانونی مربوط به تکلیف و اعمال نیک» و «ذات نیایش».
حالت بدن و حرکات سر و دست در نیایش، مفهوم خدا در بُن نیایش بدوی، بیان رابطه انسان با خدا در نیایش بدوی، دگرگونی نیایش آزاد به نیایش آیینی و مناسکی، محتوای نیایش فلسفی، انگیزه و هدف نیایش عرفانی و شکل نیایش عرفانی از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب «نیایش: پژوهشی در تاریخ و روان‌شناسی دین» با ترجمه و مقدمه شهاب‌الدین عباسی در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: فریدریش هایلر (1967 – 1892)، الهی‌دان آلمانی و تاریخ‌نگار دین.
رتبه گودریدز: 4/20 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down