کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | جادوی فکر بزرگ
جادوی فکر بزرگ شابک: 9789649048505 308 صفحه 314 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 جادوی بزرگ دیوید جوزف دشوارتز ژنا بخت آور علوم انسانی روانشناسی موفقیت

712,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: فیروزه

چاپ پنجاه و نهم

کتاب «جادوی فکر بزرگ»، اثر دکتر د. شوارتز
کتاب «جادوی فکر بزرگ»، با عنوان اصلی The Magic of Thinking Big، یکی از کتاب‌های بسیار مشهور و پرفروش در زمینۀ خودیاری است. متن اصلی کتاب «جادوی فکر بزرگ» نخستین بار در سال 1959 منتشر شد. استقبال از این کتاب چنان بوده که بیش از شش میلیون نسخه از آن منتشر شده است. دکتر د. شوارتز در این کتاب از رموز موفقیت در کار و زندگی سخن می‌گوید و از تأثیر طرز فکر بر نوع زندگی. او در کتاب «جادوی فکر بزرگ» سعی دارد نشان دهد که این وسعت و بزرگی فکر انسان است که باعث موفقیت او می‌شود و انسان باید یاد بگیرد که چگونه بزرگ فکر کند. شوارتز به ادبیات و فرهنگ قدیم ارجاع می‌دهد تا نشان دهد که آنچه او در این کتاب «فکر بزرگ» می‌نامد از دیرباز و از اعصار کهن مورد توجه افراد اندیشمند بوده است. «جادوی فکر بزرگ» کتابی است که به ما می‌گوید از تسلیم‌شدن به سرنوشت و همه‌چیز را پای تقدیر گذاشتن دوری کنیم و مثبت بیندیشیم تا به هرآنچه دلخواهمان است دست یابیم. این عقیده‌ای است که شوارتز در این کتاب سعی در اثبات آن دارد. او معتقد است باید بزرگ فکر کرد تا به نتایج بزرگ و رضایت‌بخش دست یافت و می‌کوشد در «جادوی فکر بزرگ» شیوة بزرگ‌فکرکردن را به زبانی ساده و صمیمی به ما بیاموزد.
«جادوی فکر بزرگ» می‌خواهد ابزاری برای موفقیت به ما ارائه دهد. این ابزار همان فکر بزرگ است. شوارتز در این کتاب یادمان می‌دهد که چگونه و به چه روش‌هایی قدرت فکر بزرگ را در راه رسیدن به اهدافمان به کار اندازیم و از آن برای رسیدن به شادکامی و خوشبختی استفاده کنیم.

مروری بر کتاب «جادوی فکر بزرگ»
کتاب «جادوی فکر بزرگ» از سیزده فصل تشکیل شده است. شوارتز در فصل‌های مختلف این کتاب از رموز و شیوه‌های بزرگ‌فکرکردن و استفاده از فکر بزرگ برای دست‌یابی به موفقیت سخن می‌گوید. زبان او در این کتاب زبانی ساده است و همراه با نقل داستان‌هایی از آدم‌هایی که با استفاده از جادوی فکر بزرگ و مثبت‌اندیشی و ایمان و هرآنچه باعث وسعت‌یافتن فکر می‌شود توانسته‌اند به آنچه در پی آن بوده‌اند دست یابند. شوارتز با آوردن این داستان‌ها، ضمن جذاب‌تر و ملموس‌کردن مطالب کتاب، سعی دارد نشان دهد چگونه آدم‌هایی به یاری فکر بزرگ توانسته‌اند زندگی دلخواه خود را فراهم کنند.
شوارتز در «جادوی فکر بزرگ» از نیروی ایمان و تأثیر آن بر دست‌یابی به موفقیت و خوشبختی سخن می‌گوید و از اینکه برای دست یابی به اهداف‌مان باید به خود تلقین کنیم که می‌توانیم دشوارترین کارها را انجام دهیم. او مخاطبان خود را از نومیدی و سکون پرهیز می‌دهد و آن‌ها را به حرکت و پشتکار و انعطاف و اعتماد به نفس و مثبت‌اندیشی دربارة دیگران و دوست داشتن مردم دعوت می‌کند و نیز به آن‌ها توصیه می‌کند که اهداف خود را مشخص کنند و با شور و امید و شهامت و فکر مثبت به جانب آن اهداف گام بردارند و از دشواری‌ها هراس نداشته باشند. شوارتز تأکید می‌کند که برای رسیدن به موفقیت باید از ترس‌ دوری گزید و با اطمینان و اعتماد به نفس به جانب اهداف خود گام برداشت.
«جادوی فکر بزرگ» همچنین کتابی است که سعی دارد خلاقیت را در آدم‌ها پرورش دهد و به آن‌ها کمک کند که نیروی خلاقیت خود را به کار اندازند.
فصل‌های سیزده‌گانۀ کتاب «جادوی فکر بزرگ» عبارتند از: «به موفقیت خود ایمان داشته باشید»، «با عذرتراشی یا بیماری شکست‌پذیری مقابله کنید»، «به خود اطمینان کنید و ترس را از میان ببرید»، «چگونه بزرگ بیندیشیم»، «چگونه به تفکّر و تخیّل خلّاق دست یابیم»، «شخصیت شما تابع اندیشه‌های شماست»، «بر محیط اطراف خود مسلط شوید، درجه‌ی یک باشید»، «از نگرش‌های خود، حامیان سرسختی بسازید»، «مردم را دوست داشته باشید»، «حرکت را به صورت عادت درآورید»، «چگونه از شکست پیروزی بسازیم»، «هدف‌ها را محملی برای تعالی خود قرار دهید» و «رهبران، چگونه می‌اندیشند».

درباره دکتر د. شوارتز، نویسنده کتاب «جادوی فکر بزرگ»
دیوید جی. شوارتز (David J. Schwartz)، متولد 1927 و درگذشته به سال 1987، نویسنده و سخنران انگیزشی امریکایی بود. شوارتز از استادان و متخصصان مشهور و مطرح در موضوعات انگیزشی و استاد دانشگاه دولتی جورجیا بود. او همچنین رییس یک شرکت مشاوره در زمینۀ توسعۀ مدیریت بود. شوارتز در شرکت‌های تجاری فراوانی به سخنرانی‌های انگیزشی پرداخت و سخنرانی‌ها و دیدگاه‌های او درباره موفقیت و مثبت‌اندیشی بسیار بر مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون تأثیر گذاشت.
«جادوی فکر بزرگ» از مشهورترین آثار شوارتز است. از دیگر کتاب‌های او که به فارسی ترجمه شده می‌توان به «جادوی موفقیت» و «اسرار اعتماد به نفس» اشاره کرد.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «جادوی فکر بزرگ»
کتاب «جادوی فکر بزرگ» با ترجمۀ ژنا بخت‌آور در انتشارات فیروزه منتشر شده است. این کتاب همچنین با ترجمۀ مهین خالصی در انتشارات نسل نو اندیش و با ترجمۀ فراز فرهادی در انتشارات نگاه نوین منتشر شده است.

رتبۀ کتاب «جادوی فکر بزرگ» در گودریدز: 24/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down