کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | قدرت پشیمانی
قدرت پشیمانی شابک: 9786227585957 280 صفحه 264 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 قدرت پشیمانی دنیل . اچ . پینک مهرسا شرع الاسلام خسرو فرزاد علوم انسانی روانشناسی موفقیت

855,000 ریال 1,140,000 ریال

ناشر: مون

چاپ یکم

کتاب «قدرت پشیمانی» نوشتۀ دنیل اچ. پینک
آیا می‌توان زندگی‌ای بدون پشیمانی داشت؟ دنیل اچ. پینک در کتاب «قدرت پشیمانی» معتقد است که چنین چیزی محال است و زندگی بدون پشیمانی امکان ندارد.
کتاب «قدرت پشیمانی: چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم»، با عنوان اصلی The Power of Regret: How Looking Backward Moves Us Forward، یک کتاب حوزۀ خودیاری درباب موضوع پشیمانی و شیوۀ مواجهه با آن است.
دنیل اچ. پینک در کتاب «قدرت پشیمانی» توصیه می‌کند که به جای فرار از پشیمانی و انکار آن و افتخار به این امر موهوم که هرگز در زندگی پشیمان نشده‌ایم، پشیمانی را به‌عنوان یک امر ناگزیر بپذیریم و از پشیمانی‌هایمان بیاموزیم و دریابیم که چه قدرت سازنده‌ای در پشیمانی نهفته است.
متن اصلی کتاب «قدرت پشیمانی» اولین بار در سال 2022 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «قدرت پشیمانی»
چنانکه از عنوان کتاب «قدرت پشیمانی» پیداست در این کتاب، صحبت از نیروی سازنده‌ای است که در پشیمانی نهفته است.
بسیاری از ما از پشیمانی هراس داریم و فکر می‌کنیم پشیمانی مایۀ ننگ و سرشکستگی است اما دنیل اچ. پینک در کتاب «قدرت پشیمانی» به ما می‌گوید که از زاویه‌ای متفاوت و با نگاهی واقع‌بینانه به مقولۀ پشیمانی بنگریم و با آن مواجهه‌ای منطقی و معقول داشته باشیم.
کتاب «قدرت پشیمانی» کتابی است که در آن از پشیمانی به‌عنوان عنصری انسانی و انسان‌ساز سخن می‌رود. نویسنده در این کتاب، پشیمانی را جزوی جدایی‌ناپذیر از انسان می‌داند و معتقد است پشیمانی است که انسان را انسان می‌کند.
کتاب «قدرت پشیمانی» با ما از نقش سازنده‌ای سخن می‌گوید که پشیمانی می‌تواند در زندگی‌مان ایفا کند. با خواندن کتاب «قدرت پشیمانی» درمی‌یابیم که پشیمانی نه‌فقط یک احساس و تجربۀ منفی نیست بلکه می‌تواند ما را به آدم‌های بهتر و موفق‌تری تبدیل کند و اسباب رستگاری و دستیابی ما به معنای والاتر زندگی را فراهم آورد.
پینک در کتاب «قدرت پشیمانی»، به زبانی ساده و شیرین و خودمانی و همراه با نقل داستان‌های گوناگون و مثال‌هایی از زندگی واقعی، از مواجهه با پشیمانی حرف می‌زند و انواع پشیمانی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد و دربارۀ پشیمانی‌های گوناگون صحبت می‌کند و نیز به ما می‌گوید که چطور می‌توانیم از پشیمانی برای بهتر کردن عملکردمان در زندگی و گرفتن تصمیمات بهتر و تبدیل شدن به انسان‌هایی بهتر سود ببریم.
کتاب «قدرت پشیمانی» به ما می‌گوید که پشیمانی را دریابیم و از آن فرار نکنیم و بیهوده به انکارش نکوشیم. از همین روست که کتاب «قدرت پشیمانی» با نقد صریح مشاهیری آغاز می‌شود که شعار «هرگز پشیمان نیستم» سر داده‌اند و پشیمانی را نفی کرده‌اند.
کتاب «قدرت پشیمانی» از چهارده فصل که در سه بخش، با عنوان‌های «احیای پشیمانی»، «پشیمانی آشکار» و «بازپروری پشیمانی»، تنظیم شده‌اند و مؤخره‌ای به نام «پشیمانی و رستگاری» تشکیل شده است.
فصل‌های چهارده‌گانۀ کتاب «قدرت پشیمانی» عبارتند از: «ادعای پوچ و آسیب‌زنندۀ پشیمان نبودن»، «چرا پشیمانی از ما انسان می‌سازد»، «دست‌کم‌ها و ای‌کاش‌ها»، «چرا پشیمانی از ما انسان بهتری می‌سازد»، «پشیمانی در سطح»، «چهار پشیمانی اصلی»، «پشیمانی‌های بنیادین»، «پشیمانی برآمده از جسارت»، «پشیمانی‌های اخلاقی»، «پشیمانی‌های ارتباطی»، «فرصت و الزام»، «جبران یا تبدیل به دست‌کم»، «فاش‌گویی، همدردی و فاصله‌گیری» و «پیش‌بینی پشیمانی».
در بخشی از کتاب «قدرت پشیمانی» می‌خوانید: «راهی که مخالفانِ پشیمانی پیش پای ما می‌گذارند، راهنمایی برای زندگی‌های درست‌وحسابی نیست؛ راهی است برای – ببخشید رک می‌گویم، ولی از این دقیق‌تر نمی‌شود گفت – زندگی‌های مزخرف.
پشیمانی نه خطرناک است، نه نابهنجار و نه گمراهی از راه راست به‌سوی خوشبختی. هم سالم است، هم عمومیت دارد و هم بخش جدایی‌ناپذیر از وجود آدم است. خیلی هم ارزشمند است. روشنی‌بخش راه است. معلم خوبی هم هست. اتفاقاً اگر درست پشیمان شویم، به‌هیچ‌وجه مایۀ افسردگی نیست و خیلی هم سرحال می‌شویم.
پشیمانی به آن خیالات خام و آرزوهای خوش‌آب‌ورنگی که در بحبوحۀ سختی‌های دنیا برای دلخوش کردن خودمان بافته‌ایم، هیچ شباهتی ندارد. این همان نکته‌ای است که دانشمندان تقریباً بعد از نیم ‌قرن تحقیق و پژوهش به آن پی برده‌اند.»
کتاب «قدرت پشیمانی: چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم» با ترجمۀ مهرسا شرع‌الاسلام و خسرو فرزاد در نشر مون منتشر شده است.
از کتاب «قدرت پشیمانی» ترجمۀ فارسی دیگری هم با عنوان «قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته باعث پیشرفتمان می‌شود» به چاپ رسیده است. این ترجمه، کار مشترک امیر صفری‌مقدم و نرگس نقوی است و در نشر نوین منتشر شده است.

دربارۀ دنیل اچ. پینک، نویسندۀ کتاب «قدرت پشیمانی»
دنیل اچ. پینک (Daniel H. Pink)، متولد 1964، نویسندۀ کتاب‌های حوزۀ موفقیت و کسب‌وکار و تهیه‌کننده و مجری امریکایی است.
بسیاری از کتاب‌های پینک جزو پرفروش‌های «نیویورک تایمز» بوده‌اند. پینک همکاری با شبکۀ «نشنال جئوگرافیک» را نیز در کارنامۀ کاری خود دارد. او در این شبکه، مجری سریال مستند «کنترل جمعیت» بوده است. پینک همچنین بین سال‌های 1995 تا 1997، سخنرانی‌نویس ارشدِ ال گور، معاون رییس‌جمهور وقت امریکا، بیل کلینتون، بود.
پینک دارای دکترای حقوق از دانشکدۀ حقوق دانشگاه ییل است و مدتی هم سردبیر مجلۀ «حقوق و سیاست» این دانشگاه بوده است. او، بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکدۀ حقوق، مدتی وارد کار سیاست و سیاست اقتصادی شد و بین سال‌های 1993 تا 1995 دستیار ویژۀ رابرت رایش، وزیر کار آن زمانِ امریکا، بود.
از آثار دنیل اچ. پینک می‌توان به کتاب‌های «ما؛ همه فروشنده‌ایم: حقایقی شگفت‌انگیز در مورد متقاعدسازی دیگران»، «انگیزه: تکنیک‌های مؤثر ایجاد انگیزه در دنیای امروز»، «ذهن کاملِ نو: گذار از عصر اطلاعاتی به عصر مفهومی» و «کِی: ترفندهای علمیِ زمان‌سنجی عالی» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده