نوری که در خود داریم شابک: 9786002539069 272 صفحه 290 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 نوری داریم میشل اوباما هانیه علیایی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

1,237,500 ریال 1,650,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

کتاب «نوری که در خود داریم» اثر میشل اوباما
کتابی انگیزشی و خودزندگی‌نامه‌ای از میشل اوباما برای روحیه دادن به ترسخوردگان و مضطربان و کمک به غلبه بر تزلزل. کتاب «نوری که در خود داریم: پیروزی بر ناپایداری»، با عنوان اصلی The Light We Carry: Overcoming in Uncertain Times، بعد از کتاب پرفروش «میشل شدن»، دومین کتاب اتوبیوگرافیک میشل اوباما است.
میشل اوباما در کتاب «نوری که در خود داریم» نیز، مانند کتاب میشل شدن، به شرح زندگی خود و تجربه‌هایی که از زندگی آموخته است می‌پردازد. کتاب «نوری که در خود داریم» اما صرفاً یک خودزندگی‌نامه و خاطره‌نگاری نیست بلکه کتابی است که میشل اوباما آن را برای کسانی که خود را در وضعیتی متزلزل می‌یابند و از این بابت دچار اضطراب می‌شوند و روحیه دادن به آن‌ها نوشته است.
کتاب «نوری که در خود داریم» در دوران شیوع همه‌گیری کرونا نوشته شده و میشل اوباما در این کتاب تعریف می‌کند که خود او چگونه توانسته است بر بحران ناشی از این همه‌گیری مرگبار غلبه کند و این دوران هولناک و تلخ و سیاه را تاب آورد.
کتاب «نوری که در خود داریم» کتابی برای تاب‌آوری و خود را محکم نگه داشتن در شرایط سخت و دشوار است.
متن اصلی کتاب «نوری که در خود داریم» اولین بار در سال 2022 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «نوری که در خود داریم»
میشل اوباما در کتاب «نوری که در خود داریم» نیز، همچون کتاب قبلی‌اش، «میشل شدن»، به زبانی گرم و صمیمی و خودمانی و داستان‌گونه از تجربه‌های تلخ و شیرین زندگی‌اش می‌گوید. او کتاب خود را با نقل ماجرای تلخ بیماری ام‌اسِ پدرش آغاز می‌کند و می‌گوید که از مواجهۀ پدرش با این بیماری و موقعیت متزلزلی که او در آن قرار داشته و کلاً از آن دوران تلخ و دشوار چه آموخته است.
کتاب «نوری که در خود داریم» به ما می‌گوید که ابزارها چگونه می‌توانند ما را در تاب‌آوری شرایط سخت و ناپایدار یاری کنند. حفظ تعادل و خود را محکم نگه داشتن در شرایط فاجعه‌بار و سختی که ما را دچار تردید و احساس تزلزل می‌کنند و بر تردیدها و سردرگمی‌های خود فائق آمدن در چنین شرایطی، موضوع محوری کتاب «نوری که در خود داریم» است.
میشل اوباما در کتاب «نوری که در خود داریم» به ما یادآور می‌شود که هر انسانی قدرتی در درون خود دارد و این قدرت همچون نوری در درون انسان می‌درخشد و هرکس باید این قدرت درونی خود را کشف و آن را تقویت کند تا بتواند بر تزلزل خود چیره شود و به موفقیت و تغییرات مثبت در زندگی دست یابد.
کتاب «نوری که در خود داریم» برای غلبه بر شرایطی نوشته شده است که در زندگی احساس می‌کنیم زمین زیر پایمان محکم نیست؛ لحظات تغییرات عمده‌ای که انسان ناگهان در زندگی با آن‌ها مواجه و دربرابرشان غافلگیر می‌شود. همه‌گیری کرونا نمونه‌ای از این تغییرات عمده و شرایط غافلگیرکننده است. میشل اوباما تعریف می‌کند که خود او در دوران کرونا چطور بر نومیدی و ترس و شوک ناشی از آن فائق آمده است. او در کتاب «نوری که در خود داریم» از ابزارهای کوچکی می‌گوید که در زمان مصائب و دشواری‌های بزرگ می‌توانند به سرپا نگه داشتن انسان یاری کنند.
کتاب «نوری که در خود داریم» شامل مقدمه و نیز ده فصل است که در سه بخش تنظیم شده‌اند. فصل‌های ده‌گانۀ کتاب «نوری که در خود داریم» عبارتند از: «قدرت چیزهای کوچک»، «رمزگشایی از ترس»، «شروع با مهربانی»، «دیده شدن»، «میز آشپزخانۀ من»، «همسر خوب»، «با مادرم آشنا شوید»، «همۀ ما»، «زره پوشیدن» و «اوج گرفتن».
میشل اوباما در بخشی از مقدمۀ کتاب «نوری که در خود داریم» دربارۀ آنچه در این کتاب قصد دارد به مخاطبان خود عرضه کند می‌گوید: «گمان نمی‌کنم برای مشکلات بزرگ زندگی، راه‌حل سرراست یا پاسخ دقیق و مختصر و مفید وجود داشته باشد. طبیعتاً تجربۀ انسان آن را نقض می‌کند. قلب ما بسیار پیچیده و سرگذشت ما بسیار مفصل است.
آنچه می‌توانم پیشکش کنم باز کردن جعبۀ ابزار شخصی خودم به روی شماست. این کتاب قصد دارد به شما نشان دهد چه چیزهایی در آن گذاشته‌ام و چرا، از چه چیزی به‌صورت ماهرانه و اختصاصی در راه حفظ تعادل و اطمینان خودم استفاده می‌کنم، چه چیزی باعث می‌شود حتی با وجود اضطراب و استرس شدید پیشروی کنم. بعضی از ابزارهای من عادت‌ها و روش‌ها هستند؛ برخی از آن‌ها وسایل فیزیکی و واقعی هستند؛ و مابقی، نگرش‌ها و باورهایی هستند که از پیشینۀ شخصی و مجموعۀ تجربیات من، فرایند مستمرِ "شدن" من ریشه گرفته‌اند. قصد ندارم این کتاب به شکل یک دستورالعمل جیبی باشد. درعوض، آنچه در این صفحات خواهید دید، مجموعه‌ای از بازخوردهای صادقانه دربارۀ چیزهایی است که زندگی‌ام تاکنون به من آموخته است، اهرم‌ها و ابزارهایی که چگونه خودم را اثبات کرده‌ام. شما را با افرادی آشنا خواهم کرد که مرا سراپا و ثابت‌قدم نگه می‌دارند و درس‌هایی را که از برخی زنان شگفت‌انگیز در مورد مواجهه با بی‌عدالتی و ناامنی آموخته‌ام به اشتراک می‌گذارم. شما در مورد چیزهایی خواهید شنید که هنوز گهگاه مرا نقش زمین می‌کنند، و چیزهایی که برای بلند شدن به آن‌ها تکیه می‌کنم. همچنین دربارۀ برخی طرز فکرها به شما می‌گویم که به مرور زمان کنار گذاشته‌ام، چون فهمیده‌ام که ابزارها متفاوت از دفاع و بسیار مؤثرتر از آن هستند.»

دربارۀ میشل اوباما، نویسندۀ کتاب «نوری که در خود داریم»
میشل اوباما (Michelle Obama) در سال 1964 در یک خانوادة کارگرِ آفریقایی – امریکایی در حومۀ شیکاگو متولد شد. او تحصیلکردة رشتۀ حقوق در دانشگاههای پرینستون و هاروارد و نخستین زن سیاهپوستی است که به مقام بانوی اولیِ امریکا رسیده است.
میشل اوباما در سال 1992 با باراک اوباما ازدواج کرد و با انتخاب همسرش به ریاست جمهوری امریکا در سال 2009، بانوی اول این کشور شد و تا سال 2017 در این مقام ماند. شغل اصلی او وکالت است و از دغدغه‌ها و علاقه‌مندی‌های عمده‌اش می‌توان به محیط زیست، مسائل کودکان و حقوق بشر اشاره کرد. حاصل ازدواج میشل و باراک اوباما دو فرزند دختر است به نامهای مالیا ان و ساشا.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «نوری که در خود داریم»
کتاب «نوری که در خود داریم: پیروزی بر ناپایداری» با ترجمۀ هانیه علیایی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
هانیه علیایی، متولد 1355، مترجم ایرانی است. او کتاب «12 راز زنان خلاق» را نیز به فارسی ترجمه کرده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده