کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | گندزدایی از مرز
گندزدایی از مرز شابک: 9786002538833 184 صفحه 200 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 گندزدایی فیث جی. هارپر علی دیمنه علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,162,500 ریال 1,550,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

کتاب «گندزدایی از مرز» نوشتۀ فیث جی. هارپر
یک کتاب خودیاری و انگیزشیِ مفرح درباب اهمیت رسم خطوط قرمز میان خود و دیگران در روابط انسانی. کتاب «گندزدایی از مرز: ساختن روابط پایدار همراه با رضایت، بده‌وبستان و برآوردن نیازها»، با عنوان اصلی Unfuck Your Boundaries: Build Better Relationships Through Consent, Communication, and Expressing Your Needs، کتابی است که به ما یادآور می‌شود برای برقراری روابط رضایتخبش و بدون تنش و اضطراب و ناراحتی با دیگران، بهتر است بر سرِ اصول و ارزش‌ها و آداب‌وترتیب و قواعدی که در زندگی برایمان مهم هستند و نمی‌خواهیم آن‌ها را زیر پا بگذاریم با کسی مماشات نکنیم و خط قرمزهایمان را پررنگ رسم کنیم و آن‌ها را بدون هیچ تعارف و خجالتی، البته به‌شیوه‌ای درست و کارآمد، بیان کنیم.
فیث جی. هارپر در کتاب «گندزدایی از مرز» با شوخ‌طبعی و زبانی گرم و راحت و صمیمی به ما می‌گوید که مرز چیست و چه انواعی دارد و چطور زیر پا گذاشته می‌شود و چگونه می‌توان از آن مراقبت کرد.
هارپر همچنین در کتاب «گندزدایی از مرز» به زبانی ساده و خودمانی از رابطۀ میان مرز و کارکرد مغز سخن می‌گوید.
کتاب «گندزدایی از مرز» از این موضوع حرف می‌زند که داشتن خطوط قرمز در زندگی نه‌فقط اسباب خجالت و سرافکندگی نیست بلکه باعث برقراری روابطی بهتر، درست‌تر و رضایت‌بخش‌تر با دیگران است و ما را از خیلی از مخمصه‌های ناشی از بی‌خیالی و مماشات افراطی در روابط با دیگران خلاص می‌کند.
کتاب «گندزدایی از مرز» به ما می‌گوید که همیشه و در هر شرایطی آری‌گو نباشیم و یاد بگیریم در مواردی «نه» بگوییم چون در غیر این صورت فرجامی جز تنهایی و اندوه نداریم.
متن اصلی کتاب «گندزدایی از مرز» اولین بار در سال 2020 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «گندزدایی از مرز»
مرز گذاشتن و رسم خطوط قرمز میان خود و دیگران شاید در تئوری آسان بنماید اما در عمل دشوار است. فیث جی. هارپر در کتاب «گندزدایی از مرز» با علمِ به همین دشواری، می‌کوشد هم موضوع مرز و چندوچون و پیچیدگی‌های آن را برای ما روشن و قابل فهم کند و هم به ما بیاموزد که چطور به‌شیوه‌ای درست بین خودمان و دیگران مرزبندی ایجاد کنیم و چگونه از مرزها و خطوط قرمز‌مان، یعنی از حریم خودمان، دفاع کنیم و با شناختن شیوه‌های تجاوز به حریم‌مان نگذاریم کسی به حریم ما تجاوز کند و خط قرمزهایمان را زیر پا بگذارد.
با خواندن کتاب «گندزدایی از مرز» این را هم یاد می‌گیریم که به مرزهای دیگران احترام بگذاریم و آن‌ها را رعایت کنیم و به حفظ حریم دیگران متعهد باشیم.
هارپر در کتاب «گندزدایی از مرز» یادآور می‌شود که در مرزبندی و مراقبت از مرزها و خطوط قرمز نباید راه افراط و تفریط بپیماییم. او افراط در مرزگذاری را هم همان‌قدر مخرب می‌داند که بی‌خیالی محض در این زمینه را.
کتاب «گندزدایی از مرز» با ما از انواع مرزها و مراتب، اهمیت و ساختارشان و نیز از نسبت مرز با کارکرد مغز سخن می‌گوید و از اینکه چقدر می‌توان در مراقبت از مرزها انعطاف به‌خرج داد و کجاها باید سفت‌وسخت از آن‌ها مراقبت کرد.
در کتاب «گندزدایی از مرز» همچنین تمرین‌هایی ارائه شده است که با به‌کارگیری آن‌ها یاد بگیریم چطور آموزه‌های این کتاب را عملاً در زندگی‌مان به کار بندیم و از آن‌ها استفاده کنیم. این کتاب همچنین به ما می‌آموزد که چگونه از شرّ مخمصه‌های برآمده از رعایت نشدن مرزها و خطوط قرمزمان خلاص شویم.
در کتاب «گندزدایی از مرز» مباحث علمی و تئوریک درباب مرز، به زبانی بسیار خودمانی و طنزآمیز مطرح می‌شود.
کتاب «گندزدایی از مرز» از پیشگفتار، هجده فصل و یک بخش نتیجه‌گیری تشکیل شده است.
فصل‌های هجده‌گانۀ کتاب «گندزدایی از مرز» عبارتند از: «چیزهای توی این کتاب»، «معنی مرز»، «انواع مرزها»، «شناخت و تشخیص مرزها»، «نادیده گرفتن مرزها و اینکه زورکی کار پیش نمی‌رود»، «مرز و مغز آدم»، «صدای بدن‌تان را بشنوید»، «مرزها چگونه به گند کشیده می‌شوند»، «چطوری جامعه مرزهای ما را گندمالی می‌کند»، «سبک‌های دلبستگی»، «شخصیت‌های دردسرساز (کِرمَکی)»، «کنترل اجباری»، «گندزدایی از مرز»، «جستجو در مرزهای خودمان؟»، «واکنش آدم‌های زندگی شما به مرزهایتان»، «تعریف مرزها و رضایت»، «احترام به مرزهای دیگران» و «مسئولیت نادیده گرفتن مرزها».

دربارۀ فیث جی. هارپر، نویسندۀ کتاب «گندزدایی از مرز»
فیث جی. هارپر (Faith G. Harper) روانکاو، مشاور رسمی و دارای مدرک مشاورة زندگی، مطالعات جنسی و دارودرمانی و متخصص آسیب‌شناسی روانی است. او در روان‌درمانی بیشتر معتقد به خودیاری و خوددرمانی بیماران است و چندان به درمان فشرده و طولانی‌مدت در مطب دکتر معتقد نیست. هارپر همچنین آموزه‌های روانشناسی را به طنز می‌آمیزد و این اسباب شهرت اوست.
کتاب‌های «گندزدایی از مغز: چگونه علم را به یاری بگیریم و از شرّ افسردگی، خشم، نگرانی‌ها، هراس‌ها و وسواس‌ها خلاص شویم» و «رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت» از دیگر آثار فیث جی. هارپر هستند.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «گندزدایی از مرز»
کتاب «گندزدایی از مرز: ساختن روابط پایدار همراه با رضایت، بده‌وبستان و برآوردن نیازها» با ترجمۀ علی دیمنه در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
علی دیمنه، متولد 1359، مترجم ایرانی است. او، علاوه بر کتاب «گندزدایی از مرز» فیث جی. هارپر، کتاب «گندزدایی از مغز» را نیز از این نویسنده به فارسی ترجمه کرده است. س

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم