ترلان شابک: 9789643057725 196 صفحه 212 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 ترلان فریباوفی علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

913,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ سی و یکم

ترلان
داستانِ دو پلیسِ زن و آنچه در آموزشگاه نظامی بر آنها و دیگر زنان آموزشگاه می‌گذرد و نقبی به گذشته و مسائل و بحرانها و مشکلات این زنان در جامعۀ مردسالار. فریبا وفی در رمان ترلان قصۀ دو دختر به نامهای ترلان و رعنا را روایت می‌کند که از دورة دبیرستان با هم دوست بوده‌اند و هر دو، به خاطر فشارها و شکست‌ها و تحقیرهایی که در زندگی و به ویژه در محیط مردانۀ سنتیِ خانه‌هایشان تحمل کرده‌اند، از شهرستان به تهران آمده‌اند تا پلیس شوند. ترلان همچنین در آرزوی نویسنده‌شدن است.
در این رمان سرگذشت و زندگی زنانی روایت شده است که هرکدام با مشکلات و بحران‌ها و مسائلی دست‌به‌گریبانند و تحتِ قیود سخت‌گریانۀ جامعۀ مردسالار قرار دارند؛ زنانی که به انواع راهها چنگ می‌زنند تا از تحقیر و توهین و فشار و بی‌اعتنایی‌های جهان مردانه‌ای که آنها را نادیده می‌گیرد خلاص شوند. بنا بر این رمان، از خلال روایت داستان ترلان و رعنا و دیگر زنانی که ترلان در آموزشگاه نظامی با آنها آشنا می‌شود، نقدی اجتماعی از وضعیت زنان در جامعۀ مردسالار به دست می‌دهد و مسائل و مشکلات آنها و نیز آرزوهایشان را تصویر می‌کند.
ترلان به زبان آلمانی نیز ترجمه شده و از سوی مخاطبان آلمانی‌زبان مورد استقبال قرار گرفته است، چنانکه فریبا وفی به خاطر این رمان، در سال 2017، جایزة لیبراتور را، به عنوان پرمخاطب‌ترین نویسندة غیرآلمانی، از سوی مؤسسۀ ادبی لیت‌پروم دریافت کرد.
رمان ترلان در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: فریبا وفی (- 1341)، داستان‌نویس ایرانی.
رتبۀ گودریدز: 72/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده