کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان ایرانی | من منچستر یونایتد را دوست دارم
من منچستر یونایتد را دوست دارم شابک: 9786002290199 228 صفحه 234 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 منچستر یونایتد دوست دارم مهدی یزدانی خرم علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

1,105,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هجدهم

من منچستر یونایتد را دوست دارم
رمانی که از ذهن یک دانشجوی تاریخ، که گویی به سرطان خون مبتلاست، از دهه هشتاد خورشیدی به تاریخی آشفته و پر از هرج و مرج، در فاصله شهریور 1320 و اشغال ایران به دست نیروهای متفقین تا کودتای 28 مرداد 1332، پل می‌زند. من منچستر یونایتد را دوست دارم، نوشته مهدی یزدانی‌خُرم، روایتی تکه‌تکه و سیال از تاریخی آشفته و پُر از خون و خشونت است؛ روایتی که با طنزی تلخ و سیاه و مبتنی بر مجموعه‌ای از خرده‌روایت‌ها تاریخی پُر از زد و خورد میان احزاب و گروهها و اقشاری را که در دوره‌ای بحرانی از تاریخ معاصر ایران به جان هم افتاده‌اند به تصویر می‌کشد و نیز تاریخ اشغال و حضور نیروهای متفقین در ایران را. در من منچستر یونایتد را دوست دارم تاریخ و طنز و تخیل و فاجعه و مرگ و خون به هم آمیخته‌اند. خون یکی از عناصر اصلی این رمان است؛ خونی که در سراسر رمان جاری است و گویا همه خرده‌روایت‌ها به واسطه همین خونِ شاخه‌شاخه‌شده به یکدیگر متصل می‌شوند و همین خونِ جاریِ سیال است که مخاطب را از تاریخی پر از خشونت و کشتار عبور می‌دهد و او را به سفری می‌برد که خیابان‌ها و آدم‌های تهرانِ سالهای اخیر را به آدم‌هایی در گذشته دور وصل می‌کند.
رمان من منچستر یونایتد را دوست دارم را نشر چشمه منتشر کرده است. این رمان برنده جایزه ادبی هفت اقلیم و برنده جشنواره ادبی بوشهر شده است.
درباره نویسنده: مهدی یزدانی‌خُرم (- 1358)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و ویراستار ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/30 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده