کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | غروب بت ها
غروب بت ها شابک: 9789643290399 184 صفحه 201 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 غروب فریدریش نیچه داریوش آشوری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

856,000 ریال 1,070,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ بیستم

غروب بت‌‌ها
آخرین اثری که فریدریش نیچه پیش از مرگ نگاشت و در زمان حیات‌اش به چاپ رساند. غروب بت‌ها مثل دیگر آثار نیچه حامل تردیدهایی بنیان‌کن در باورهایی است که قرن‌ها در ذهن بشر و جوامع انسانی ریشه دوانده‌اند. نیچه در این کتاب در قالب گزین‌گویه‌ و نوشتاری قطعه‌قطعه به نقد سنت‌های فلسفی و فکری و اخلاقی و عقیدتی‌ای که در طول قرن‌ها شکل گرفته و به عنوان حقیقت پذیرفته شده‌اند می‌پردازد و چنانکه داریوش آشوری در ترجمۀ فارسی این کتاب در معرفی آن می‌نویسد «با زبانی بسیار فشرده، امّا چالاک و سرزنده، تبرِ بت‌شکنی‌اش را بر تمامیِ بت‌های دیرینه و نو، کلاسیک و مدرن، می‌کوبد و به تمامیِ بنیادهایِ متافیزیک میراثِ افلاطون و سقراط و یونانیت در کلّ، تا بازسازی‌هایِ مدرنِ آن، به‌ویژه به دستِ کانت، حمله می‌برد.» چنانکه آشوری در بخشی از همین معرفی بیان می‌کند، نیچه در این کتاب چکیده‌ای از «همه‌یِ دیدگاه‌هایِ اساسیِ فلسفیِ» خود را ارائه داده است.
غروب بت‌ها شامل یک دیباچه و یازده بخش است. عنوانهای هر یک از بخش‌های این کتاب عبارتند از: «نکته‌پردازی‌ها و خَدَنگ‌اندازی‌ها»، «مسئله‌یِ سقراط»، «عقل در فلسفه»، «چه‌گونه جهانِ حقیقی افسانه از کار درآمد»، «اخلاق همچون ضدِّ طبیعت»، «چهار خطایِ بزرگ»، «بهبودبخشانِ بشریت»، «آن‌چه آلمانیان از دست می‌دهند»، «پویندگی‌هایِ مردِ نابهنگام»، «آن‌چه من وامدارِ باستانیان‌ام» و «پُتک سخن می‌گوید».
غروب بت‌ها با ترجمه و مقدمۀ داریوش آشوری و نوشته‌ای از او در معرفی کتاب، با عنوانِ «نیچه و غروبِ بت‌ها» در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: فریدریش ویلهلم نیچه(1900 – 1844)، فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم