کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ فلسفه 7 شومیز: از فیشته تا نیچه
تاریخ فلسفه 7 شومیز: از فیشته تا نیچه شابک: 9789644458026 492 صفحه 892 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 تاریخ فلسفه شومیز: فیشته نیچه فردریک چارلز کاپلستون داریوش آشوری علوم انسانی فلسفه تاریخ

1,200,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ یازدهم

تاریخ فلسفه 7: از فیشته تا نیچه
مجموعه «تاریخ فلسفه» در جلد هفتم، بیشتر اختصاص به فیلسوفان آلمانی دارد. تنها فیلسوف غیر آلمانی مطرح در کتاب «کی‌ یر که گور» است. «یوهان گوتلیب فیشته» یکی از پایه‌گذاران ایدئالیسم آلمانی شناخته می‌شود. مطالعاتی که او درباره آثار کانت داشت به شیوه‌ای بر وی تأثیرگذار بود که سبب شد، بسیاری از عناصر فلسفی کانت را جزو دستگاه فلسفی خود قرار دهد. «فردیش ویلهم نیچه» نیز از دیگر فیلسوفان آلمانی است که تأثیر ژرفی بر فلسفه غرب و تاریخ اندیشه مدرن داشته است. اثر حاضر با موضوعی تاریخی و فلسفی به بررسی اندیشه‌های فیلسوفان در بازه زمانی مشخصی می‌پردازد.
در قسمتی از دیباچه به قلم نویسنده آمده است:
«به این نتیجه رسیدم که اگر عنوان از فیتشه تا هییدگر را بر کتاب بگذارم مایه گمراهی خوانندگان خواهد شد زیرا گمان خواهندکرد که به فیلسوفان سده بیستم همچون هوسرل، هارتمان، یاسپرس، وهیدگر یکایک همانگونه پرداخته‌ایم که به فیتشه و شلینگ و هگل، حال آنکه در حقیقت درباره ایشان بحثی کوتاه کرده‌ایم که نشان دهنده ایده‌های گوناگون درباره ماهیت و دامنه فلسفه باشد.» «داریوش عاشوری» کتاب «تاریخ فلسفه 7 : از فیشته تا نیچه» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: فردریک چارلز کاپلستون ( 1907 ـ 1994 ) فیلسوف و تاریخ نگار بریتانیایی
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down