کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | زندگینامه و خاطرات | زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت
زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت شابک: 9786225696556 248 صفحه 260 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت سامانتا رز هیل علی معظمی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

1,295,000 ریال 1,850,000 ریال

ناشر: برج

چاپ یکم

کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» نوشتۀ سامانتا رز هیل
چهره‌ای تمام‌رخ از هانا آرنت. کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»، با عنوان اصلی Hannah Arendt، پژوهشی چندوجهی در زندگی و آثار و افکار هانا آرنت، فیلسوف سیاسی و نظریه‌پرداز بزرگ و تأثیرگذار قرن بیستم، است.
سامانتا رز هیل در کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»، با کندوکاو در اسناد شخصی بی‌شمار مربوط به هانا آرنت و زندگی او و نیز شعرها و نامه‌ها و خاطرات مکتوب و دیگر نوشته‌هایی که از هانا آرنت به‌جا مانده، تصویری جامع از این متفکر مشهور و مهم قرن بیستم ارائه می‌دهد.
کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» کتابی است که هانا آرنت را در خلوت و جِلوَت به ما می‌نمایاند و ما را با جنبه‌های گوناگون زندگی و شخصیت و اندیشه‌های او آشنا می‌کند.
متن اصلی کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» اولین بار در سال 2021 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»
هانا آرنت یکی از فیلسوفان دغدغه‌مند قرن بیستم و متفکری حساس به مسائل و بحران‌های سیاسی و فجایع انسانی‌ای بود که نظام‌ها و منازعات سیاسی بر سر آدمی و جوامع انسانی می‌آورند. او با همین دید بود که به واکاوی موضوعاتی چون توتالیتاریسم و خاستگاه‌های آن، شَر و حقوق بشر پرداخت. کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» هم آرنت متفکر را، از خلال آثارش، به ما می‌شناساند و هم بر خلوت او و احوال شخصی و زندگی خصوصی‌ و تجربه‌های زیسته‌اش نور می‌تاباند.
سامانتا رز هیل در کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»، با برقراری پیوند میان انواع اسناد مرتبط با هانا آرنت و زندگی و اندیشه‌های او و انواع نوشته‌های این متفکر بزرگ، امکانی فراهم می‌کند تا هانا آرنت را در متن تجربۀ زیسته‌اش بشناسیم و نیز دریابیم که چه رابطه‌ای میان این تجربۀ زیسته و افکار و آثار او برقرار است.
هانا آرنت را در کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» فیلسوفی می‌یابیم که تفکر و تجربه را دو امری می‌داند که شانه‌به‌شانۀ هم پیش می‌روند و با یکدیگر در پیوند هستند. در این کتاب، آرنت را در زمینه و زمانه‌اش می‌شناسیم و نیز با مفاهیم کلیدی اندیشه‌هایش آشنا می‌شویم.
کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» زندگی و افکار یک فیلسوف سیاسی و خط سِیرِ فکری و داستان زندگی او را در متن عصری بحرانی و گرفتار فجایعی سیاسی ترسیم می‌کند.
کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» شرح زندگی و معرفی اندیشه‌ها و آثار فیلسوفی است که شور دانستن و زیستن را باهم داشت. در این کتاب هم با آرنت عاشق ملاقات می‌کنیم، هم با آرنت انسان‌دوست و صلح‌دوست و شاعر و فیلسوف و نیز دیگر آرنت‌هایی که در یک وجود گرد آمده بودند و روی هم شخصیت و افکار و خُلقیات هانا آرنت را می‌ساختند.
کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» از مقدمه‌ای با عنوان «فهمیدن» و بیست فصل تشکیل شده است.
فصل‌های بیست‌گانۀ کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» عبارتند از: «بیداری درونی»، «سایه‌ها»، «عشق و آگوستین قدیس»، «زندگی زنی یهودی»، «روی آوردن به سیاست»، «"ما پناهجویان"»، «توقیف»، «وضعیت اضطراری»، «انتقال»، «دوستی»، «آشتی»، «خاستگاه‌های تمامیت‌خواهی»، «عشق به دنیا»، «میان گذشته و آینده»، «آیشمن در اورشلیم»، «انقلاب»، «مردمانِ زمانه‌ی ظلمانی»، «بحران‌های جمهوری»، «حیات ذهن» و «قصه‌گویی».
در بخشی از کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» که در آن نویسنده از کتاب «بحران‌های جمهوری» آرنت سخن می‌گوید، دربارۀ دیدگاه آرنت راجع به خشونت می‌خوانید: «آرنت مخالف عمل خشونت‌آمیز سیاسی است چون خشونت قدرت را نابود می‌کند. هدف سیاست و اعتراض سیاسی، خلق قدرت است. فهم آرنت از قدرت با تلقی‌اش از عمل پیوند داشت، که آن را در کتاب‌های پیشین خود یعنی وضع بشر و انقلاب بسط داده بود. قدرت مطابق با توانایی آدمی برای عمل هماهنگ با دیگران و ساختن دنیا است، در حالی که خشونت ابزاری است. خشونت ابزاری است که برای به دست آوردن هدف مشخصی با توسل به اجبار به کار می‌رود. آرنت می‌نویسد: "خشونت فقط می‌تواند قدرت را نابود کند. مؤثرترین دستور از لوله‌ی تفنگ بیرون می‌آید، که فوری‌ترین و کامل‌ترین فرمان‌برداری را از پی دارد." وقتی رهبران سیاسی از خشونت استفاده کنند، قدرتشان افزایش پیدا نمی‌کند بلکه کاسته می‌شود.»

دربارۀ سامانتا رز هیل، نویسندۀ کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»
سامانتا رز هیل (Samantha Rose Hill) پژوهشگر و مؤلف و استاد مؤسسۀ تحقیقات اجتماعی بروکلین است. او، علاوه بر نگارش کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»، در انتشار ترجمۀ انگلیسی جنسیس گریل از اشعار هانا آرنت نیز، به‌عنوان ویراستار، همکاری داشته است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت»
کتاب «زندگی‌نامه‌ی هانا آرنت» با ترجمۀ علی معظمی در نشر برج منتشر شده است.
علی معظمی، متولد 1353، استاد فلسفه و علوم اجتماعی، مترجم و مؤلف ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «فاشیسم»، «بحران‌های جمهوری»، «والتر بنیامین»، «تاریخ فلسفه‌ی راتلج – جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم» و «کِینز» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down