کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | کتابخانه شخصی من
کتابخانه شخصی من شابک: 9786002538734 184 صفحه 190 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 کتابخانه شخصی ویل دورانت امین حسینیون علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

1,237,500 ریال 1,650,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

کتاب «کتابخانۀ شخصی من» اثر ویل دورانت
گلچینی از گل‌های سرسبد تاریخ علم، ادبیات، فلسفه، کتاب و هرآنچه تاریخ‌ساز بوده و پیشرفت آدمی را رقم زده و جهان را به جایی بهتر برای زیستن بدل کرده است. کتاب «کتابخانۀ شخصی من»، با عنوان اصلی The greatest minds and ideas of all time، مجموعه‌ای است از یادداشت‌ها و مقالات و سخنرانی‌های ویل دورانت که توسط جان لیتل گردآوری و در این کتاب منتشر شده‌اند.
ویل دورانت در کتاب «کتابخانۀ شخصی من» ماحصل یک عمر کندوکاو در تاریخ تمدن و فرهنگ و علوم گوناگون و دستاوردهای بشری را در اختیار ما قرار داده است.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» رهاورد پژوهش‌های طولانی و عمیق ویل دورانت در تاریخ و نقاط عطف و قله‌های تاریخ است.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» کتابی است مناسب همۀ کسانی که دنبال نقشۀ راه و راهنمایی برای مطالعه می‌گردند و می‌خواهند بدانند که از منظر کسی که تاریخ تمدن و فرهنگ بشری را زیرورو کرده و ژرفای آن را کاویده است، مهمترین کتاب‌هایی که حتماً باید بخوانند و مهمترین دانشمندان و نویسندگان و شاعران و متفکران و فیلسوفانی که باید بشناسند و با دستاوردها و کشفیات و اختراعات و آثار و افکارشان آشنا شوند چه کسانی هستند.
متن اصلی کتاب «کتابخانۀ شخصی من» اولین بار در سال 2002 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «کتابخانۀ شخصی من»
ویل دورانت در کتاب «کتابخانۀ شخصی من» به ضرس قاطع بر این عقیده است که آدم‌های تاریخ‌ساز و کسانی که نقاط عطف پیشرفت را در جهان رقم زده‌اند و شاهکارها و دستاوردهایی عظیم از خود به جا گذاشته‌اند، آدم‌هایی نابغه و سوای مردم عادی هستند.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» به‌تعبیری کتابی در ستایش نبوغ و معرفی نوابغ است. ویل دورانت در کتاب «کتابخانۀ شخصی من» به معرفی نوابغی می‌پردازد که به‌اعتقاد او پیشرفت را برای جهان و جوامع بشری رقم زده‌اند و زندگی در جهان را راحت‌تر و دلپذیرتر و خوشایندتر کرده‌اند.
ویل دورانت اصلاً به این باور ندارد که تاریخ را مردم عادی می‌سازند و پیش می‌برند. او معتقد است و در کتاب «کتابخانۀ شخصی من» هم این را با قاطعیت بیان می‌کند که تاریخ را قهرمانانی خلاق و باهوش با ابداعات و اختراعات و آثار و اعمال و افکار نبوغ‌آمیز خود می‌سازند و همین ابداعات و اختراعات و آثار و اعمال و افکار نبوغ‌آمیز است که باعث پیشرفت و رشد جوامع بشری می‌شود.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» کتابی است که در آن با بهترین‌ها و نابغه‌های عرصه‌های گوناگون و مهمترین دستاوردهای بشری، از منظر ویل دورانت، آشنا می‌شویم. ویل دورانت در کتاب «کتابخانۀ شخصی من» راهنمایی به دست ما می‌دهد که بدانیم در فرصت کمی که برای زیستن در جهان داریم، از میان بی‌شمار کتابی که در حوزه‌های مختلف در جهان وجود دارد خواندن کدام‌ها را در اولویت قرار دهیم.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» کتابی است در معرفی بزرگ‌ترین دانشمندان، شاعران، فیلسوفان و همۀ قهرمانان نابغه و دوران‌ساز و مرور زندگی بعضی از آن‌ها، از جمله چارلز داروین و والت ویتمن.
چنانکه جان لیتل در مقدمه‌اش بر کتاب «کتابخانۀ شخصی من» اشاره می‌کند، این کتاب می‌تواند یک همراه خوب و منطقی برای کتاب «قهرمانان تاریخ» ویل دورانت باشد.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» از مقدمۀ جان لیتل، شش فصل و بخشی به‌عنوان جمع‌بندی تشکیل شده است.
فصل‌های شش‌گانۀ کتاب «کتابخانۀ شخصی من» عبارتند از: «ستایش بی‌پروای قهرمانان»، «ده اندیشمند بزرگ تاریخ»، «ده شاعر برتر تاریخ بشر»، «صد کتابی که برای آموختن بهترین‌اند»، «ده قلّۀ پیشرفت بشر» و «دوازده تاریخ سرنوشت‌ساز در تقویم تمدن انسان».
در بخشی از کتاب «کتابخانۀ شخصی من» می‌خوانید: «نخیر، تاریخ واقعی انسان در قیمت و دستمزد خلاصه نمی‌شود، به انتخابات و میدان جنگ هم محدود نیست و حتی به زندگی انسان‌های معمولی ختم نمی‌شود. تاریخ انسان، روایت کارهایی شگفت‌انگیز است که نوابغ بزرگ برای ارتقای سطح فرهنگ و تمدن انسانی به سرانجام رسانده‌اند. تاریخ فرانسه، در کمال فروتنی و احترام به مردمش، تاریخ مردم فرانسه نیست، تاریخ آن مردان و زنان بی‌نامی نیست که خاک را شخم زدند، کفش‌ها را کفی انداختند، پارچه‌ها را دوختند و بریدند و جنس‌ها را روی گاری فروختند (چون این کارها همیشه و همه‌جا انجام می‌شده است) – تاریخ فرانسه روایت مردان و زنان استثنایی فرانسوی است، مخترعان، دانشمندان، دولت‌مردان، شاعران، هنرمندان، آهنگسازان، فیلسوفان و قدّیسان و تمام آنچه این آدم‌ها به خرد و تکنولوژی اضافه کردند، به هنر و شرافت و اخلاقِ خودشان و تمام بشریت. تمام کشورها همین وضع را دارند، تمام جهان حتی، تاریخ جهان تاریخِ انسان‌های برجسته است. باقیِ ما مگر چیستیم جز خشت و گلِ آماده در دستان آدم‌های بزرگ که بتوانند با استفاده از ما، نوعِ بشر را کمی بهتر از قبل بسازند؟ در نتیجه من تاریخ را صحنه‌ای خشک از سیاست و ویرانی نمی‌بینم، بلکه مبارزه‌ای می‌دانم میان انسان و نبوغش علیه سکونِ ماده و رازهای گیج‌کنندۀ ذهن بشری، پیکاری برای فهمیدن، مهار کردن و بازسازی انسان و جهانش.»

دربارۀ ویل دورانت، نویسندۀ کتاب «کتابخانۀ شخصی من»
ویل دورانت (Will Durant)، متولد 1885 و درگذشته به سال 1981، تاریخ‌نگار و فیلسوف امریکایی بود.
کتاب «تاریخ تمدن»، که ویل دورانت آن را به همراه همسرش آریل دورانت نوشته، مهمترین و مشهورترین اثر اوست.
از دیگر آثار ویل دورانت می‌توان به کتاب‌های «لذات فلسفه»، «تاریخ فلسفه»، «تفسیرهای زندگی» (نوشته شده با همکاری آریل دورانت)، «دعوت به فلسفه» و «فلسفه و مسئلۀ اجتماعی» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «کتابخانۀ شخصی من»
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» با ترجمه و مقدمۀ امین حسینیون در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
کتاب «کتابخانۀ شخصی من» با ترجمه و مقدمۀ امین حسینیون در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
امین حسینیون، متولد 1361 در تهران، داستان‌نویس، مترجم و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. حسینیون تحصیلکردۀ رشتۀ سینما با گرایش فیلمنامه‌نویسی و نیز دارای فوق لیسانس ادبیات نمایشی است. او، هم در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان و هم در حوزۀ ادبیات بزرگسال، داستان نوشته است.
حسینیون همکاری با نشریات تخصصی کودک و نوجوان، نظیر «کتاب ماه کودک و نوجوان»، را نیز در کارنامۀ کاری خود دارد و برای این نشریات مقاله‌هایی را نوشته و ترجمه کرده است. از حسینیون نقدها و مقالاتی ادبی نیز در نشریات حوزۀ بزرگسال منتشر شده است.
از آثار داستانی امین حسینیون می‌توان به کتاب‌های «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» و «شهر شرنگ» و از ترجمه‌هایش می‌توان به کتاب‌های «نفس عمیق»، «وسپرها برمی‌خیزند» و «کتابخانۀ نیمه‌شب» اشاره کرد.
از کتاب «کتابخانۀ شخصی من» ترجمۀ فارسی دیگری هم با عنوان «بیداری ذهن: اندیشه‌ها و ایده‌های برتر دنیا» منتشر شده که مترجم آن ریحانه عسگری و ناشرش نشر عطر کاج است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم