کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | خاطرات خانه مردگان
خاطرات خانه مردگان شابک: 9786001215995 398 صفحه 355 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 خاطرات خانه مردگان فیودور داستایفسکی استاد محمد جعفر محجوب علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

920,000 ریال 1,150,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ هشتم

خاطرات خانة مردگان
تحمل حبس اگرچه برای هر فردی آسان نیست، اما برای روح حساس نویسنده‌ای چون «فیودور داستایفسکی» رنجی عمیق در دنیایی که به آن تعلق ندارد را آشکار می‌کند. داستان کتاب «خاطرات خانه مردگان» گزارشی متفاوت از چهارسال زندگی «فئودور داستایفسکی» در زندان سیبری را شرح می‌کند. شرح حال و اوضاع زندانیانی که بسیار با او بیگانه‌اند. روایتی متفاوت در جستجوی آزادی از دست رفته انسانی که گذشته خویش را طلب می‌کند. گذشته‌ای که در حبس و تاریکی نبوده است. اثر دو بخش دارد، که هر کدام دارای چند فصل هستند و همان‌گونه که بیان شد شامل توصیف و بیان‌هایی گزارش‌گونه است. شاید دوست داشته باشید؛ در مورد علت زندانی شدن نویسنده بدانید! او در جمعی حضور داشته و نامه‌هایی را روخوانی کرده بود و گناه او صرفا روخوانی از نامه مشهوری که در روسیه ممنوع اعلام شده بود، اعلام می‌شود. برای این روخوانی مجازاتی 4 ساله تعیین کردند که همیشه اعتقاد داشت: این مجازات متناسب با جرم او نبوده است. رمان از زبان نجیب زاده‌ای روسی به نام «الکساندر بتروویچ» روایت می‌شود. از این طریق نویسنده موفق شده که افکار و اندیشه، خلقیات و روحیه و سرنوشت دیگر محکومین را با گزارش به تصویر بکشد. خوانندگان علاقه‌مند به آثار داستایوفسکی بهتر است بدانند: این اثر با دیگر آثار روانشناسانه او تفاوت دارد چرا که شرح و توصیف جایگزین خلق و خوی روانشناسی شخصیت‌ها شده است. «محمد جعفر محجوب» داستان ارزشمند «خاطرات خانه مردگان» را به فارسی ترجمه کرده است.

درباره نویسنده: فیودور میخایلاویچ داستایِفسکی ( 1821 ـ 1881 ) نویسنده روسی، صاحب اثر «جنایت و مکافات»، «برادران کارامازوف»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم