کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | زندگی و زمانه مایکل ک
زندگی و زمانه مایکل ک شابک: 9789647443241 224 صفحه 186 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 زندگی زمانه مایکل جی. ام. کوتسیا مینو مشیری علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

680,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هفتم

زندگی و زمانه مایکل ک
رمانی درباره خشونت و تبعیض نژادی و آدمی که در دل این خشونت و تبعیض پرورش می‌یابد، اما آرام و بی سر و صدا از آنچه وضعیت به او تحمیل می‌کند فاصله می‌گیرد و خود را از هر تعلق و تحمیلی رها می‌سازد. جی. ام. کوتسیا در رمان زندگی و زمانه مایکل ک داستان مردی به نام مایکل ک را روایت می‌کند که با نقصی مادرزادی به دنیا می‌آید و این نقص از همان بدو تولد او را از مردم معمولی جدا می‌کند و نوعی تنهایی را برایش رقم می‌زند. مایکل ک آدمی از خانواده‌ای فرودست است. مادرش خانه‌های مردم را تمیز می‌کند و خودش وقتی بزرگ می‌شود کارگری می‌کند و مدتی باغبان شهرداری می‌شود. در زندگی‌اش تحقیر و تبعیض و جنگ را تجربه می‌کند، اما به رنگ جماعت در نمی‌آید. در معنای متعارف کلمه «قهرمان» نیست و مقاومتش در برابر شرایط هم در ظاهر قهرمانانه و پر سر و صدا نیست، بلکه مقاومتی است در سکوت و سکون. در واقع ناچیزیِ اوست که رهایی‌اش را رقم می‌زند. مایکل ک به چشم نمی‌آید و خودش هم علاقه‌ای ندارد که به چشم بیاید. او با شیوه زیست خود از قرار گرفتن در هر قالبی تن می‌زند. گویی سبک زندگی او معادل نه گفتن به هر آن چیزی است که می‌خواهد او را به نحوی به بند کشد.
زندگی و زمانه مایکل ک با ترجمه مینو مشیری در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: جی. ام. کوتسیا (- 1940)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس، منتقد ادبی، زبان‌شناس و مترجم هلندی‌تبار اهل آفریقای جنوبی و برنده نوبل ادبیات سال 2003.

ادامه keyboard_arrow_down