کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | چهره مرد هنرمند در جوانی
چهره مرد هنرمند در جوانی شابک: 9789644480959 468 صفحه 533 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 چهره هنرمند جوانی جیمز جویس منوچهر بدیعی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

2,360,000 ریال 2,950,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ هشتم

چهرة مرد هنرمند در جوانی
سرگذشت کودکی تا جوانیِ مردی به نام استیون ددالوس که مخاطب بعد از رمان چهرة مرد هنرمند در جوانی او را در رمان معروف اولیس نیز ملاقات خواهد کرد. جیمز جویس در رمان چهرة مرد هنرمند در جوانی داستان سیر درونی و اضطرابها و تشویشها و بلوغ و تحول و تکوین مردی را می‌نویسد که ابتدا قرار است کشیش بشود اما دست آخر ادبیات را انتخاب می‌کند. سیرِ داستان و فرمی که جویس برای روایت آن برگزیده است با تحول ذهنی و درونی و جسمانی استیون ددالوس همخوان است و جویس با مهارت و ظرافت و هنرمندی حرکت استیون از جهانی محصور و فروبسته را به سمت جهانی گسترده که به روی او گشوده می‌شود ترسیم می‌کند و فرم و نحوة روایت داستان به خوبی گویای حرکت از انقیاد و فروبستگی به جانب جهانی وسیع‌تر است و در این میان سرگشتگی‌های شخصیت رمان و کشمکش‌های درونی او به خوبی تصویر شده است. چهرة مرد هنرمند در جوانی را سرگذشت کودکی تا جوانی خود جویس نیز دانسته‌اند. ارجاع به اساطیر و متون ادبی و ... در رمان فراوان است. جویس همچنین در این رمان تصویری از جامعۀ ایرلند، در زمانی که وقایع رمان اتفاق می‌افتد، به دست داده است.
ترجمۀ منوچهر بدیعی از رمان چهرة مرد هنرمند در جوانی، با مقدمۀ مترجم، سالشمارِ زندگی جیمز جویس و پاسخ منوچهر بدیعی به نقد ترجمۀ این رمان، در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
دربارة نویسنده: جیمز جویس (1941 – 1882)، داستان‌نویس، شاعر، منتقد ادبی و نمایشنامه‌نویس ایرلندی.
رتبۀ گودریدز: 62/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده