کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | خوشی ها و مصایب کار
خوشی ها و مصایب کار شابک: 9786002292292 360 صفحه 354 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 خوشی مصایب آلن دوباتن مهرناز مصباح علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,190,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هشتم

خوشی‌ها و مصایب کار
آلن دوباتن استاد کشف وجوه ناشناخته و کمتر دیده و بیان شده امور به ظاهر معمول و عادی مربوط به زندگی روزانه است. در جُستارهایش هر چیز عادی را به موضوعی برای تأمل فلسفی در مسائل مهم و اساسی زندگی تبدیل می‌کند و از دل امور عادی پیچیدگی‌هایی بیرون می‌کشد که چه بسا در نگاه عادی به آن امور آنها را درنیافته یا اگر هم با آن پیچیدگی‌ها درگیر بوده‌ایم آگاهانه در بحرشان نرفته باشیم. هنر دیگر دوباتن توانایی او در بیان ساده این پیچیدگی‌هاست. او سراغ امور به ظاهر ساده می‌رود، پیچیدگی‌های فلسفی پشت آن سادگی‌ها را کشف می‌کند و این پیچیدگی‌ها را به زبانی ساده شرح می‌دهد. دوباتن که قادر است نشستن در فرودگاه را هم دستمایه فلسفیدن کند، در کتاب «خوشی‌ها و مصایب کار» سراغ «کار» و «شغل» در دنیای مدرن رفته و زیر و بالای دنیای کسب و کار را از خلال مشاهده چند شغل مختلف کاویده است. او در این کتاب نه از منظر اقتصادی بلکه از منظر فلسفی به کار می‌نگرد و به لذتها و همچنین رنجهای دنیای کسب و کار می‌پردازد. کتاب شامل ده جستار است به نامهای: «نظاره‌ی کشتی باربری»، «لجستیک»، «تولید بیسکویت»، «مشاوره‌ی شغلی»، «علوم موشکی»، «نقاشی»، «مهندسی برق»، «حساب‌داری»، «کارآفرینی» و «هوانوردی».
کتاب «خوشی‌ها و مصایب کار» با ترجمه مهرناز مصباح و همراه با گفتاری از مترجم و گفت‌وگویی اختصاصی با آلن دوباتن در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: آلن دوباتن (- 1969)، فیلسوف، مجری تلویزیون و جُستارنویس سوئیسی – بریتانیایی.
رتبه گودریدز: 3/62 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم