کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن
هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن شابک: 9786227765366 100 صفحه 150 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 750 مهارت عاطفی برای زیستن آلن دوباتن حمیده بحرینی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

560,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: کرگدن

چاپ دوم

کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» به‌روایت مدرسۀ دو باتن
آموزه‌های مؤسسۀ مدرسۀ زندگی آلن دو باتن برای خوب زیستن. کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن»، مثل همۀ کتاب‌های آلن دو باتن و کتاب‌هایی که از طرف همکارانش در مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» منتشر می‌شود، کتابی است که مهارت‌های لازم برای دستیابی به زندگی‌ و روابطی مطلوب را به زبانی شیرین و ساده به مخاطبان خود می‌آموزد.
کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» کتابی در حوزۀ فلسفۀ عملی است که روان‌شناسی را به فلسفه گره می‌زند.
نویسندگان «مدرسۀ زندگی» در کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» از موضوعاتی آشنا سخن می‌گویند اما آن موضوعات آشنا را از منظری به بحث می‌گذارند که شاید کمتر از آن منظر به آن‌ها نگریسته باشیم.
کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» کتابی است که به ما می‌گوید فلسفه و آن‌چه فیلسوفان بزرگ گفته‌اند فقط به کار بحث‌های انتزاعی و پیچیده در پشت درهای بستۀ دانشگاه‌ها نمی‌خورد و می‌تواند ما را در زندگی روزمره و بهتر زیستن نیز یاری رساند.

مروری بر کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن»
یکی از اساسی‌ترین و مهمترین موضوعاتی که در کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» بر آن تأکید شده است، درک متقابل یکدیگر و تمرین مدارا است. کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» راهکارهایی برای درک معشوق و شریک زندگی‌مان و رسیدن به یک زندگی مشترک عاشقانۀ مطلوب و همدلانه با او و نیز راهکارهایی برای درک همۀ کسانی که در وجوه گوناگون زندگی با آن‌ها در ارتباط هستیم و همدلی با آن‌ها به دست می‌دهد.
در کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» یاد می‌گیریم که چطور به‌شیوه‌ای درست به معشوق و شریک زندگی‌مان عشق بورزیم و از چه منظری به عشق بنگریم. این کتاب به ما می‌گوید که عشق واقعی به‌معنی پرستش و ستایشِ صِرفِ کمالات معشوق نیست بلکه به‌معنای درک نقص‌های او و عشق ورزیدن به او با همۀ نقص‌هایش است و به‌معنای مداراجویانه و با گذشت و سخاوت با رفتارهایی از معشوق و شریک زندگی‌مان‌ مواجه شدن که ما را نارحت و خشمگین می‌کند.
کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» از فواید نیکوکاری می‌گوید و از اینکه نیکوکاری نتیجۀ درک دیگران است و شیوه‌ای از تعامل با آن‌ها.
با خواندن کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» یاد می‌گیریم چطور خود را به جای دیگران، حتی به جای دشمنانمان، بگذاریم و نیز چگونه خود واقعی‌مان را بشناسیم و تصوراتی کذب از خودمان نداشته باشیم. شناخت خود واقعی‌مان یکی از اصول مهمی است که در کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» بر آن تأکید می‌شود.
کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» همچنین به ما می‌آموزد که چگونه در زندگی، درست تصمیم بگیریم. سلامت عاطفی دوران کودکی، نیکوکاری و راستگویی از دیگر موضوعاتی هستند که در کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» از آن‌ها سخن می‌رود.
کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» از هفت فصل تشکیل شده که عبارتند از: «عشق چون بخشندگی»، «نیکوکاری»، «نزاکت و ادب»، «دوست داشتن خود»، «راستگویی»، «سلامت عاطفی دوران کودکی» و «چگونه تصمیم بگیریم؟».

دربارۀ آلن دو باتن و مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی»
آلن دو باتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، فیلسوف، مجری تلویزیون، جُستارنویس، سخنران و روزنامه‌نگار سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دو باتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و روزمره به‌نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به‌دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدودۀ دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمرۀ انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دو باتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزهایی را بیاموزد که به درد زندگی روزمرة شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دو باتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت»، «آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار او هستند.
آلن دو باتن در سال 2015 برندۀ جایزۀ «یاران شوپنهاور» در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن»
کتاب «هفت مهارت عاطفی برای خوب زیستن» با ترجمه و مقدمۀ حمیده بحرینی و مقدمه‌ای از بابک عباسی، دبیر مجموعۀ «خوب زیستن» نشر کرگدن، که این کتاب هم جزوی از آن مجموعه است، در نشر کرگدن منتشر شده است.
حمیده بحرینی، متولد 1341، مترجم ایرانی است. کتاب «پرسیدن مهم‌تر از پاسخ‌دادن است» از دیگر ترجمه‌های اوست.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم