کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | در باب شکست
در باب شکست شابک: 9786225753631 244 صفحه 280 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 شکست آلن دوباتن زهرا میالی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

990,000 ریال 1,320,000 ریال

ناشر: کتاب سرای نیک

چاپ دوم

کتاب «درباب شکست» اثری از مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» آلن دو باتن
کتابی برای ساعاتِ ناامیدی. کتاب «درباب شکست: چگونه با شکست کنار بیاییم»، با عنوان اصلی The School of Life: On Failure: How to succeed at defeat، کتابی است که شیوۀ مواجهۀ معقول با شکست و سرخوردگی را به ما می‌آموزد.
مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی آلن دو باتن» در کتاب «درباب شکست» نیز همچون دیگر کتاب‌های این مؤسسه، به زبانی راحت و شیرین و صمیمی از موضوع و مسئله‌ای مهم که همۀ ما آدم‌ها در زندگی فردی و اجتماعی خود با آن مواجه می‌شویم سخن می‌گوید و وجوه گوناگون این مسئله را می‌شکافد.
کتاب «درباب شکست»، چنانکه از عنوانش پیداست، با ما از مقولۀ شکست و نومیدی و سرخوردگی سخن می‌گوید و می‌کوشد در لحظاتی که احساس شکست و یأس و سرخوردگی و تنهایی می‌کنیم، لحظاتی که کاری را خوب پیش نبرده‌ایم و جلو دیگران و پیش خودمان شرمسار شده‌ایم، لحظاتی که در زندگی عاطفی، شغلی یا وجوهی دیگر از زندگی‌ فردی و اجتماعی‌مان شکست خورده‌ایم، دوست ما باشد و صمیمانه به ما کمک کند که با شکست کنار بیاییم، مفهوم شکست را درک کنیم و به‌شیوه‌ای درست با آن مواجه شویم.
متن اصلی کتاب «درباب شکست» اولین بار در سال 2022 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «درباب شکست»
در مقدمۀ کتاب «درباب شکست» توضیح داده شده که این کتاب قرار است «منبعی باشد که وقتی اوضاع به بدترین شکل ممکن درمی‌آید، به آن رو بیاوریم.» در همین مقدمه تأکید شده است که «این کتاب نامه‌ای است که جمعی از انسان‌های سرخورده برای انسان‌های سرخورده‌ی دیگر نوشته‌اند.» درواقع رویکرد کتاب «درباب شکست» همدلی با شکست‌خوردگان و نومیدان و کسانی است که از شکست و فاجعه وحشت دارند.
در کتاب «درباب شکست» از راهکارهایی سخن می‌رود که به‌کمک آن‌ها بتوان بعد از شکست و نومیدی و فاجعه، دوام آورد و به زندگی ادامه داد. در این کتاب، هم از شکست واقعی و چگونگی مواجهه و کنار آمدن با آن سخن می‌رود و هم از ترس از شکست.
کتاب «درباب شکست» انواع گوناگون شکست را معرفی می‌کند و می‌کاود و می‌کوشد سوء‌برداشت‌های ما در مواجهه با شکست را تصحیح و اصلاح کند تا بتوانیم شکست را تاب بیاوریم.
هدف کتاب «درباب شکست» یاری به انسان مدرن برای تاب‌آوری دربرابر انواع شکست‌هاست. این کتاب می‌خواهد ابزاری به دست ما بدهد تا به‌کمک آن با شکست‌هایمان کنار بیاییم و درکی معقول از شکست داشته باشیم؛ چه شکست‌ واقعی، یعنی شکستی که برایمان اتفاق افتاده، و چه شکست خیالی که شکستی است که هنوز برایمان اتفاق نیفتاده اما وحشت از آن ما را رنجور و زندگی‌مان را مختل می‌کند.
کتاب «درباب شکست» از مقدمه و دو بخش به نام‌های «شکست در دنیای واقعی» و «ترس از شکست» تشکیل شده‌ است.
بخش اول کتاب «درباب شکست» شامل بیست فصل است که عبارتند از: «انواع متعدد شکست»، «چرا نباید خودم را بکشم؟»، «چگونگی کنار آمدن با خباثت دنیا»، «چگونگی کنار آمدن با خباثت رسانه‌ها»، «چطور با هامارتیای خودتان کنار بیایید»، «چگونگی کنار آمدن با ترحم دوستان»، «چگونگی کنار آمدن با موفقیت دوستان»، «زندگی عاری از خودشیفتگی»، «زندگی با بدنامی ابدی»، «عشق واقعاً چیست و چرا اهمیت دارد»، «بگذارید سنگ اول را کسی پرتاب کند که آلوده به گناه نیست»، «عزت بورژوازی»، «اقدامات عملی»، «اعتراف»، «یافتن طرز نگاه»، «افول اسکار وایلد»، «نگرشی نو»، «جامعه‌ای آرمانی»، «بازنده‌های برنده»، «زمان».
بخش دوم کتاب «درباب شکست» از سیزده فصل تشکیل شده که عبارتند از: «شکست خیالی»، «ترس و تسکین»، «ترس و ازخودبیزاری»، «ضربه‌ی روحی و بیمناکی»، «ترس و پول»، «ترس و شهرت»، «سندرم خودویرانگری»، «مزایای فروپاشی روانی»، «ترس و بدگمانی»، «در باب درست و منطقی فکر نکردن»، «دلسوزی به حال خود»، «زندگی با فشار کمتر» و «فکر کردن به بدترین‌ها».

دربارۀ آلن دو باتن و مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی»
آلن دو باتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، فیلسوف، مجری تلویزیون، جُستارنویس، سخنران و روزنامه‌نگار سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دو باتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و روزمره به‌نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به‌دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدودۀ دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمرۀ انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دو باتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزهایی را بیاموزد که به درد زندگی روزمرة شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دو باتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت»، «آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار او هستند.
آلن دو باتن در سال 2015 برندۀ جایزۀ «یاران شوپنهاور» در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «درباب شکست»
کتاب «درباب شکست» با ترجمۀ زهرا میالی در انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است.
زهرا میالی، متولد 1369، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «مرحله‌ی بعدی زندگی شما: هفت قانونِ خفن‌تر بودن برای خانم‌ها»، «توریست فاجعه‌گرد: به جزیره‌ی موئی خوش آمدید!» و «بدن‌خانه: جُستارهای مینیمالِ فمینیستی» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم