کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | یک سفر درمانی
یک سفر درمانی شابک: 9786227543971 320 صفحه 300 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 درمانی آلن دوباتن سهند زرشکیان سهرورد زرشکیان علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,680,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: خوب

چاپ یکم

کتاب «یک سفر درمانی» اثر آلن دوباتن
راهنمایی برای غلبه بر بیماری‌ها و بحران‌های روانی. کتاب «یک سفر درمانی: درس‌هایی از مدرسۀ زندگی»، با عنوان اصلی A Therapeutic Journey: Lessons from the School of Life، مثل همۀ کتاب‌های آلن دوباتن، کتابی‌ست که آداب بهتر و آرام‌تر و شادتر و راضی‌تر زیستن را به‌ شیوه و بیانی شیرین و جذاب و صمیمانه آموزش می‌دهد و در این مسیر به چنتۀ ذخایر و اندوخته‌های فرهنگی تاریخ بشر نیز ناخنک می‌زند و نشانمان می‌دهد که در گذشتۀ فرهنگی انسان چه ذخایر ارزشمند و به‌دردخوری برای کمک به بهتر زیستن نهفته است.
کتاب «یک سفر درمانی» کتابی‌ست که به ما یاد می‌دهد با بیماری‌های روانی‌مان برخوردی واقع‌بینانه داشته باشیم. این کتاب نقشۀ راهی‌ست برای اینکه یاد بگیریم چگونه به بیماری‌ها و مشکلات روانی‌مان فکر کنیم تا بتوانیم بر آن‌ها فائق آییم و کنترل احساساتمان را طوری به‌دست گیریم که رابطه‌ای سالم و درست و رضایتبخش با دیگران و محیط اطرافمان برقرار کنیم و نسبت به خودمان احساسی بهتر پیدا کنیم.
کتاب «یک سفر درمانی» راهنمایی برای درنگ و تأمل و رسیدن به آرامش در عصری پراضطراب و پر از تشویش است.
متن اصلی کتاب «یک سفر درمانی» اولین بار در سال 2023 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «یک سفر درمانی»
در عصری زندگی می‌کنیم که شتاب مجال نمی‌دهد که دمی در احوالات خود درنگ و تأمل کنیم و این خود مایۀ بسی اضطراب و تشویش برای انسان معاصر است؛ انسانی که در این زمانۀ پر از رقابت مدام خود را با دیگران مقایسه می‌کند و همواره به سرزنش خود مشغول است و تکیه‌گاهی در خود نمی‌یابد. آلن دوباتن در کتاب «یک سفر درمانی» بر آن است که در این دشت مشوش به یاری انسان معاصر بیاید و راه طی‌کردن هزارتوی درون و تأمل درست و راهگشا دربارۀ خود را به او نشان دهد.
کتاب «یک سفر درمانی» نه یک کتاب روانشناسی خشک و صرفاً نظری و نه انبان نصیحت است. این کتاب با بیان صمیمی و دوستانه‌اش دست ما را می‌گیرد تا پابه‌پای نویسندۀ کتاب طول تاریخ را درنوردیم و به‌یاری تجربه‌های دیگرانی که بخش‌هایی از فرهنگ بشری را ساخته‌اند در دنیای پیچیدۀ درون خود سفر کنیم.
کتاب «یک سفر درمانی» به ما می‌آموزد که شجاعانه با بیماری‌های روانی خود روبه‌رو شویم و به‌جای خیالبافی‌های غیرمنطقی دربارۀ آن‌ها سعی کنیم مختصات این بیماری‌ها را بشناسیم و با آن‌ها به‌شیوه‌ای درست و عقلانی مقابله کنیم.
آلن دوباتن در کتاب «یک سفر درمانی» راهکارهایی به‌دست می‌دهد که به‌اعتقاد او به‌کمک آن‌ها می‌توان بر بیماری‌های روانی فائق آمد و با زندگی و خود و دیگران به‌شیوه‌ای راحت‌تر و مهرآمیزتر و دوستانه‌تر برخورد کرد.
کتاب «یک سفر درمانی» به ما می‌گوید که بیماری روانی چیزی نیست که بابت آن خجالت بکشیم و باید، به‌جای خجالت و شرمندگی از این بابت، آن را به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم و سعی کنیم از راههایی درست و عقلانی بر آن فائق آییم.
کتاب «یک سفر درمانی» با مثال‌هایی جذاب از نقاشی و عکاسی و ادبیات و تاریخ همراه است. آلن دوباتن در این کتاب پشتوانه‌های فرهنگ بشری را به یاری می‌طلبد تا آن‌چه را مد نظرش است به جذاب‌ترین شکل ممکن به خواننده انتقال دهد و در ضمن مخاطبانش را به گذشتۀ فرهنگی و آثار هنری توجه دهد و یادآور شود که یک تابلوی نقاشی و هر اثر هنری دیگری می‌تواند ما را به تأمل در زندگی روزمره دعوت کند و کمک‌مان کند که خودمان و دیگران و جهان اطرافمان را بهتر و عمیق‌تر بشناسیم و بر بحران‌ها و بیماری‌های روانی‌مان غلبه کنیم و تسلیم نومیدی و افسردگی و احساس پوچی و بیهودگی نشویم و در عرصه‌های گوناگون زندگی، از رابطۀ عاطفی گرفته تا زندگی شغلی و...، موفق‌تر عمل کنیم.
کتاب «یک سفر درمانی» از مقدمه، پنج فصل و یک بخش نتیجه‌گیری تشکیل شده است.
فصل‌های پنج‌گانۀ کتاب «یک سفر درمانی» عبارتند از: «چالش»، «عشق»، «هنر»، «آزادی» و «امید».

دربارۀ آلن دوباتن، نویسندۀ کتاب «یک سفر درمانی»
آلن دوباتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، نویسنده، فیلسوف، مجری تلویزیون و سخنران سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دوباتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و روزمره به‌نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به‌دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدودۀ دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمرۀ انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دوباتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزهایی را بیاموزد که به درد زندگی روزمرة شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دوباتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار او هستند.
آلن دو باتن در سال 2015 برندۀ جایزۀ «یاران شوپنهاور» در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «یک سفر درمانی»
کتاب «یک سفر درمانی: درس‌هایی از مدرسۀ زندگی» با ترجمۀ سهند زرشکیان و سهرورد زرشکیان در نشر خوب منتشر شده است.
سهند زرشکیان، متولد 1364، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «هنر سرسختی: چگونه به شیوه‌ای مؤثر مخالفت کنیم» و «باد در بیدزار» اشاره کرد.

سهرورد زرشکیان، متولد 1366، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب «نبوغ کاری: مسیری برای شناخت تیم، استعدادها و ناامیدی‌ها» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down