کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه زندگی
فلسفه زندگی شابک: 9786007439135 312 صفحه 442 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 فلسفه زندگی کریستوفر همیلتون میثم محمد امینی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هشتم

فلسفه زندگی
جُستارهایی در فلسفه اخلاق و کاوشی در دغدغه‌های بنیادین آدمی درباره موضوعاتی چون زندگی، تولد و مرگ و آن مفاهیم اساسی‌ای که انسان در طول زندگی به نحوی با آنها درگیر است و بعضی از آنها جزئی از زندگی روزمره او هستند. کریستوفر همیلتن در مجموعه جستارهای کتاب فلسفه زندگی: تأملاتی در باب حیات، معنا و اخلاق نه به زبانی آکادمیک و صرفا قابل فهم برای آنها که به طور تخصصی در زمینه فلسفه مطالعه می‌کنند، بلکه به زبانی که مخاطبان عادی علاقه‌مند به مقولات فلسفی راحت با آن ارتباط برقرار کنند از از این مقوله‌ها سخن گفته است. تمرکز او در این کتاب بر فلسفه اخلاق و مفاهیم گوناگونی است که همیلتن آنها را به نحوی مرتبط با مفهوم اخلاق می‌داند. او از این منظر به موضوعاتی نظیر مرگ، تولد، خواب، تقدیر، آمیزش جنسی و ... می‌پردازد. همیلتن که به جز فلسفه در رشته ادبیات آلمانی هم تحصیل کرده و رابطه فلسفه و ادبیات از جمله دلمشغولی‌های اوست، در کتاب فلسفه زندگی به انواع متون مهم ادبی نیز ارجاع می‌دهد و نقل قول‌هایی از بزرگان ادبیات می‌آورد.
کتاب از یک درآمد با عنوان «دیدگاهی شخصی‌محور در باب فلسفه» و یازده جُستار تشکیل شده که عبارتند از: «تولد و مرگ»، «فضیلت و شکوفایی انسان»، «اخلاق و منش»، «صدق و واقعیت»، «دانایی»، «نسبی‌گرایی»، «پوچی و سرنوشت»، «اخلاق و زندگی»، «رابطه جنسی»، «نیاز به خواب» و «ترس از مرگ».
فلسفه زندگی: تأملاتی در باب حیات، معنا و اخلاق با ترجمه و مقدمه میثم محمدامینی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 50/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده