کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | جهش اجتماعی
جهش اجتماعی شابک: 9786004901734 359 صفحه 432 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2200 اجتماعی ویلیام فون هیپل میثم محمد امینی علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

2,550,000 ریال 3,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

کتاب «جهش اجتماعی» نوشته «ویلیام فون هیپل»
The Social Leap
کتاب «جهش اجتماعی» نوشته «ویلیام فون هیپل» به بررسی تاریخ تکاملی انسان می‌پردازد.
آیا تاکنون اندیشده‌اید که اساسی‌ترین تغییرات در زندگی ما چه زمانی صورت گرفته است؟ ما چگونه به بشر امروزی تغییر یافته‌ایم؟ «فون هیپل» اساسی‌ترین «جهش اجتماعی» را از نیاکان ما می‌داند. همان زمانی که نیاکان ما از جنگل بارانی به دشت‌ها رفتند. تغییر همانجا اتفاق افتاد و جنبه‌های زندگی ما از پرخاشگری و خوشبختی گرفته تا رهبری و نوآوری تغییر کرد. در واقع تلاش نیاکان ما در زمین‌های علفزار برای زنده‌ماندن، فردگرایی را به جمع‌گرایی نیز تغییر داد. این مسأله پدیده تازه‌ای از هوش اجتماعی ایجاد کرد و به ایجاد شیوه جدیدی از زندگی منجر شد. در کتاب «جهش اجتماعی» «فون هیپل» بیان می‌کند که چگونه گذشته‌های دور از ما و زندگی اجدادی ما می‌تواند وقایع امروز را شکل بدهند. هیپل در کتابش حتی به مسائل روزمره و عادی هم توجه می‌کند. مواردی مانند: اغراق، بزرگنمایی و دروغ را برای مخاطب بازگو کرده است. کتاب «جهش اجتماعی» تشکیل شده از انسان شناسی، زیست شناسی، تاریخ و روانشناسی. «ویلیام فون هیپل» در واقع با رجوع به علوم و دانش‌های مختلف می‌کوشد نشان دهد؛ ما چه کسی هستیم؟ یا چه چیزی ما را خوشحال می‌کند؟
Kirkus Reviews درباره کتاب جهش اجتماعی اینطور نوشته است:
Forget gold toilets and private jets. The key to happiness may just lie in a cheeseburger—or a sandbox. Full of insight into human character, von Hippel’s book provides a stimulating program for measuring success without material yardsticks.
«توالت‌های طلا و جت‌های خصوصی را فراموش کنید. کلید خوشبختی ممکن است فقط در یک چیزبرگر ـ یا یک جعبه شنی باشد. سرشار از دیدگاه‌هایی به درون شخصیت انسان، کتاب فون هیپل برنامه‌ای محرک را جهت اندازه‌گیری موفقیت بدون معیارهای مادی ارائه می‌دهد.»
مروری بر کتاب «جهش اجتماعی»
کتاب قصد دارد با زبانی ساده رویکردها و دستاوردهای علمی جدید درباره خصوصیات زیستی و روانی انسان را بازگو کند. «جهش اجتماعی» می‌کوشد، روایتش از تاریخ تحولات زیستی گونه انسان، جذاب باشد. در همین راستا چگونگی و چرایی به وجود آمدن بعضی خصوصیات انسان را شرح می‌دهد. ایده اصلی کتاب بر پایه «فرضیه مغز اجتماعی» است. «فرضیه مغز اجتماعی» بیان می‌کند بزرگی مغز انسان برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌ای است که زندگی در محیط اجتماعی و تعامل با سایر همنوعان پیش روی او می‌گذارد. برتری انسان بر مقایسه با سایر جانوران به ویژه نخستی‌ها توانایی اعجاب انگیزش در تعامل با همنوعان و جامعه است، و نه مثلا قابلیت چشمگیر در نوآوری فنی و کار با اشیاء. فهرست کتاب عبارتند از: بخش اول: چگونه به چنین موجوداتی بدل شدیم؟ «رانده از بهشت»، «خروج از آفریقا»، «کشاورزی، شهر، شاه»، « انتخاب جنسی و مقایسه اجتماعی» بخش دوم: بهره گیری از گذشته برای فهم حال «انسان اجتماعی»، « انسان نوآور»، «فیل‌ها و بابون‌ها»، قبایل و بلایا بخش سوم : بهره‌گیری از شناخت گذشته برای ساختن آینده‌ای بهتر «چرا تکامل به ما شادکامی داد»، «جستجوی شادکامی در الزامات تکاملی»
درباره نویسنده کتاب «جهش اجتماعی»
ویلیام فون هیپل در سال 1963 به دنیا آمد. دوران کودکی او در آلاسکا گذشت. هیپل تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه ییل به پایان رساند و دوره دکتری را در دانشگاه میشیگان گذراند. پس از آن دوازده سال در دانشگاه ایالتی اوهایو مشغول تدرس شد. فون هیپل سپس به استرالیا رفت و در دانشگاه کوئیزلند استاد روانشناسی شد. ویلیام فون هیپل تا کنون بیش از صد مقاله منتشر کرده است. تحقیقات هیپل در روزنامه‌ها و مجلات معتبری چون نیویورک تایمز، اکونومیست، بی بی سی، لوموند، ال موندو، اشپیگل و USA Today در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
ویلیام فون هیپل اکنون همراه همسر و دو فرزندش ساکن بریزبن استرالیاست.
درباره ترجمه فارسی کتاب «جهش اجتماعی»
کتاب «جهش اجتماعی» توسط «میثم محمدامینی» به فارسی برگردانده شده است. انتشارات «فرهنگ نشرنو» کتاب را برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.
رتبه کتاب «جهش اجتماعی» در گودریدز: 4.3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down