کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | فلسفه ادبیات
فلسفه ادبیات شابک: 9786008547846 608 صفحه 710 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 فلسفه ادبیات پیتر لامارک میثم محمد امینی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

2,975,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

فلسفه ادبیات
آیا ادبیات می‌تواند صورتی از هنر باشد؟ پاسخ پیتر لامارک به این پرسش مثبت است. او در کتاب فلسفه ادبیات از ادبیات به مثابه یک هنر سخن می‌گوید و به این موضوع می‌پردازد که یک اثر ادبی چگونه و طی چه فرایندی به اثری هنری بدل می‌شود و چرا بعضی آثار ادبی اثر هنری به حساب می‌آیند و بعضی نه. لامارک ابتدا می‌کوشد وجوه تمایز فلسفه ادبیات را که دانشی نوپاست با دیگر شیوه‌های بحث پیرامون آثار ادبی، نظیر نقد و نظریه ادبی، مشخص و جایگاه این دانش را در میان دیگر دانش‌های مرتبط با ادبیات روشن کند.
فلسفه ادبیات آن گونه که لامارک در این کتاب نشان می‌دهد اندیشیدن به جنبه‌های گوناگون آفرینش ادبی از یک‌سو و درک اثر ادبی از سوی دیگر است و کند و کاو در برخی موضوعات مربوط به پدید آمدن اثر ادبی و تلقی مخاطب از آن به عنوان صورتی از هنر و پیامدهای قرار گرفتن اثری ادبی در ردیف آثار هنری بزرگ و اصیل و انتظاراتی که پس از آن از چنین اثری به وجود می‌آید.
رابطه ادبیات با صدق، مؤلف، مرز بین داستان و غیر داستان و اینکه آیا می‌شود از آثار بزرگ ادبی چیزهایی درباره خویشتن و زندگی انسان آموخت از جمله موضوعاتی است که در کتاب فلسفه ادبیات به آنها پرداخته شده است.
کتاب شامل یک پیشگفتار است و هفت بخش با عنوانهای: «هنر»، «ادبیات»، «نویسنده»، «مطالعه اثر ادبی»، «داستان»، «صدق» و «ارزش».
فلسفه ادبیات با ترجمه میثم محمدامینی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: پیتر لامارک (- 1948)، فیلسوف هنر و زیبایی‌شناس بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down