کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | 100 پرسش
100 پرسش شابک: 9786008547631 758 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز پرسش آلن دوباتن علی کاظمیان علوم انسانی روانشناسی عمومی

1,020,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» اثر آلن دو باتن
کتابی کاربردی برای زوج‌ها. کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» کتابی‌ست که روش گفت‌وگوی درست و سازنده بین زوج‌ها را آموزش می‌دهد.
آلن دو باتن، که متخصص روزمره‌کردن فلسفه و پرداختن به فلسفۀ عملی و کارآمد برای رفع مسائل زندگی و روابط روزانه و روابط میان زوج‌هاست و مدرسۀ زندگی آلن دو باتن را هم با همین هدف تأسیس کرده است، در کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» نیز برگی از این مهارت خود و مدرسۀ زندگی‌اش را رو کرده است.
کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» حاوی پرسش‌هایی اساسی است که با هدف کمک به تحکیم روابط عاطفی و عاشقانۀ زوج‌ها طراحی شده‌اند. بنابراین در کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» نه با پرسش‌هایی که تصادفی و صرفاً برای سرگرمی طراحی شده‌اند، بلکه با پرسش‌هایی سروکار دارید که هدف اصلی‌شان کمک به زوج‌ها برای بازکردن باب گفت‌وگو با یکدیگر و با دوستانشان درباره مسائلی اساسی و مهم است.
کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» بر آن است که راهی را به زوج‌ها و کسانی که باهم زندگی مشترکی را تشکیل داده‌اند نشان بدهد که مسائلی را که بیان‌شان به طرف مقابل دشوار است به‌شیوه‌ای درست بیان کنند و درباره آن‌ها با طرف مقابل‌شان حرف بزنند.
به بیانی می‌توان گفت که هدف از کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» کمک به صمیمانه‌تر و عمیق‌تر شدن روابط عاطفی زوج‌هاست. این کتاب می‌خواهد شیوه درست گفت‌وگو را به زوج‌ها یاد بدهد.
اگر دارید وارد زندگی مشترک می‌شوید و در ابتدای یک رابطۀ عاطفی و عاشقانه هستید شاید بد نباشد پرسش‌های کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» را سَرِ جیب داشته باشید و نگاهی به آن‌ها بیندازید.
این کتاب همچنین می‌تواند کمک‌کارِ زوج‌هایی باشد که رابطه‌شان، به‌ دلیل اینکه نمی‌دانند چطور باهم وارد گفت‌وگو شوند، گرفتار بحران است.

مروری بر کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط»
کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط»، چنانکه پیش‌تر نیز اشاره شد، با این هدف فراهم آمده است که یاریگرِ زوج‌ها باشد و کمکشان کند که راحت‌تر با هم حرف بزنند و مسائل و آرزوها و افکار و خواسته‌ها و توقعات و احساسات خود را باهم در میان بگذارند و همدیگر را بهتر بشناسند و راحت‌تر باهم تعامل کنند و پیوند بین‌شان محکم‌تر و عمیق‌تر شود.
زوجی که در آغاز رابطه و زندگی مشترک قرار دارند، اگر ندانند چطور باهم گفت‌وگو کنند و چطور پرسش‌های مهمی را که در سر دارند با یکدیگر مطرح کنند، رابطه‌شان به سردی می‌گراید و گرفتار تنش می‌شود و این تنش چه بسا به فروپاشی زندگی مشترک‌شان بینجامد.
در مواقعی این‌چنین است که پرسش‌های نوشته‌شده در کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» می‌تواند یاریگر باشد و یک رابطه را از سردی و فروپاشی و شکست نجات دهد و جانی تازه به رابطه‌های عاطفی و عاشقانه بدمد.
همۀ ما پرسش‌هایی را در سر داریم که دوست داریم آن‌ها را با شریک زندگی‌مان در میان بگذاریم. مثلاً گفت‌وگوی زوج‌ها با یکدیگر درباره اینکه آن‌ها چه کسی هستند و امیدوارند چه کسی باشند و خواسته‌ها و آرزوهای پنهان‌شان چیست و نیز گفت‌وگو درباره لذت‌ها و رنج‌های عشق‌ورزیدن از جمله موضوعات اساسی‌ای هستند که لازم است زوج‌ها درباره‌شان باهم گفت‌وگو کنند اما چه بسا روش درست را برای مطرح کردن این بحث‌ها نیابند و ندانند چطور سر حرف را درباره این مسائل و موضوعات با کسی که به او عشق می‌ورزند و شریک زندگی‌شان است باز کنند. پرسش‌های طرح‌شده در کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» این‌جاست که به کمک زوج‌ها و رابطه‌شان با یکدیگر می‌آید. این کتاب بر آن است که رابطۀ سالم را به زوج‌ها بیاموزد.
کتاب «100 پرسش: جعبه‌ابزاری برای روابط» با ترجمۀ علی کاظمیان و لیلا عربی در نشر نو منتشر شده است.

درباره آلن دو باتن
آلن دو باتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، فیلسوف، مجری تلویزیون، جُستارنویس، سخنران و روزنامه‌نگار سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دو باتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش پا افتاده و روزمره به نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدوده دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمره انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دو باتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزی را بیاموزد که به درد زندگی روزمرة شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دو باتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار اوست.
آلن دو باتن در سال 2015 برنده جایزه «یاران شوپنهاور» در جشنواره نویسندگان ملبورن شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم