کتاب | هنر | هنر | موسیقی | درک و دریافت موسیقی
درک و دریافت موسیقی شابک: 9789646194489 732 صفحه 1590 گرم قطع: رحلی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 700 دریافت موسیقی راجر کیمی ین حسین یاسینی هنر هنر موسیقی

9,180,000 ریال 10,800,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ بیست و هشتم

درک و دریافت موسیقی
یک کتاب تاریخی و تحلیلی جامع درباره موسیقی و به ویژه موسیقی غرب. راجر کِیمی‌یِن در کتاب درک و دریافت موسیقی ضمن توضیح مبانی و اصطلاحات پایه‌ای و فنیِ موسیقی، سیرِ موسیقی غرب را به ترتیبی تاریخی، از قرون وسطا تا موسیقیِ قرن بیستم، مرور و بررسی کرده و در پایان کتاب گریزی هم به برخی موسیقی‌های غیر غربی، نظیر موسیقی افریقا و هند، زده و از ویژگی‌های آنها سخن گفته است. کِیمی‌یِن در هر بخش از کتاب ضمن معرفی موسیقی هر دوره، به توضیحی درباره شرایط اجتماعی‌ای که آن موسیقی در آن پدید آمده و نیز معرفی و شرح زندگی و آثار موسیقیدانان مطرح هر دوره می‌پردازد. دامنه موضوعیِ کتاب گسترده است و هم سبک‌ها و انواع موسیقی کلاسیک و هم موسیقی مردم‌پسند را شامل می‌شود و از این لحاظ می‌تواند علاقه‌مندان انواع مختلف و متنوع موسیقی را به کار آید.
کتاب شامل پیش‌گفتار و یازده بخش است با عنوانهای: «مبانی»، «قرون وسطا»، «رنسانس»، «دوره باروک»، «دوره کلاسیک»، «دوره رمانتیک»، «سده بیستم»، «جاز»، «نمایش‌های موزیکال امریکایی»، «راک» و «موسیقی غیرغربی».
باخ، ویوالدی، هندل، هایدن، موتسارت، بتهوون، شوبرت، شومان، شوپن، برلیوز، چایکوفسکی، برامس، وردی، واگنر، مالر، دُبوسی، راول، استراوینسکی، شونبرگ، بارتوک، لویی آرمسترانگ، دوک الینگتن، چارلی پارکر، برنستاین و بیتل‌ها از جمله چهره‌های مطرح موسیقی هستند که در این کتاب از آنها و آثارشان سخن رفته است.
کتاب درک و دریافت موسیقی با ترجمه و مقدمه حسین یاسینی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: راجر کِیمی‌یِن (- 1934)، نویسنده و پژوهشگر حوزه موسیقی، متولد فرانسه و بزرگ‌شده آمریکا.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم