کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خانواده | به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن 2
به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن 2 شابک: 9789646839441 336 صفحه 388 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 750 گفتن، شنیدن آدل فابر الین مازلیش نفیسه معتکف علوم انسانی روانشناسی خانواده

1,575,000 ریال 2,100,000 ریال

ناشر: نشر دایره

چاپ سی و نهم

کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن» نوشته «آدل فابر» و «الین مازلیش»
How to talk so kids will listen and listen so kids will talk
کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن» نوشته «آدل فابر» و «الین مازلیش» برای راهنمایی و کمک والدین و مربیان مناسب است. کتاب دارای دو جلد جداگانه است که هر کدام به آموزش‌هایی در رابطه با کودک اختصاص دارد. برخورد و ارتباط والدین با فرزندان بسیار خصوصی و مرتبط با فرهنگ رفتاری هر خانواده است. لذا والدین بهتر است دارای مهارت خوبی برای ارتباط‌ با فرزندان باشند تا کمتر با چالش و آسیب روبه‌رو شوند. مهارت هم خود به خود حاصل نمی‌شود، بلکه نیاز به مطالعه و تحقیق دارد. «آدل فابر» و «الین مازلیش» در کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن» به مهارت‌های ارتباطی با کودکان می‌پردازند و برای والدین و مربیان نکات آموزنده‌ای را بازگو می‌کنند. کتاب، با متنی قابل فهم و ساده مشکلات کودکان را مطرح کرده و سپس راهکارهای مناسبی را بیان می‌کند که برای والدین بسیار راهگشاست. در واقع کتاب، آموزش مهارتهای جدید ارتباطی خوب و مفیدی را به همراه مثال در وضعیت‌های مختلف کودکان بیان می‌کند که می‌تواند برای والدین و مربیان کاربردی باشد.
«آدل فابر» و «الین مازلیش» معتقدند: «پدران و مادران و آموزگاران باید دست به دست هم بدهند و با یکدیگر همکاری کنند. هر دو طرف باید تفاوت میان واژه‌هایی را که باعث تضعیف یا تقویت روحیه می‌شود، تفاوت میان واژه‌هایی که سبب برخورد یا همکاری می‌شود، واژه‌هایی که حضور ذهن کودک را مختل می‌کند و نیروی تفکر او را ناممکن می‌سازد، و واژه‌هایی که علاقه‌ طبیعی او را به یادگیری برمی‌انگیزد، بدانند.»
قابل ذکر است کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن 2و1» در ایران مورد استقبال بسیاری قرار گرفته و بارها تجدید چاپ شده است.
مروری بر کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن»
کتاب، با مفاهیمی ساده می‌کوشد به والدین کمک کند، تا ارتباط بهتری با فرزندان خود برقرار کنند. در واقع با شیوه‌های آموزشی مناسب یک راهنمای خوب برای پدران و مادرانی است که می‌خواهند بنای تربیتی مناسبی برای فرزندان خود ایجاد نمایند. در بخشی از کتاب «به بچه‌ها گفتن و از بچه‌ها شنیدن 1» آمده است: «آیا متوجه شدید که چه اتفاقی افتاد؟ نه تنها تمام گفتگوهای ما منجر به بحث و کشمکش می‌شد، بلکه من دایم به کودکان خود می‌آموختم که به جای اعتماد به احساسشان، به من اتکا کنند. ناگهان، از آنچه که در رابطه با فرزندانم انجام می دادم، آگاه شدم. تصمیم گرفتم روش خود را تغییر دهم. اما در مورد چگونگی آن مردد بودم. سرانجام فکر کردم که عملی‌ترین راه این است که خودم را به جای آنان بگذارم. از خود پرسیدم: به فرض اگر من کودکی بودم که خسته یا گرمش بود یا حوصله‌اش سر رفته بود و می‌خواست بزرگتران را که نقش عمده‌ای در زندگی‌اش داشتند از احساس خود آگاه کند چه می‌کردم؟»
در جلد دوم «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن» والدین آموزش می‌بینند در مدرسه و در خانه چگونه با فرزند خود صحبت کنند. در جلد دوم نویسندگان به مسئولیت‌پذیری و خویشتن‌داری توجه می‌کنند و نمونه‌هایی را برای هر رفتار مثال می‌آورند. شیوه‌های مختلفی در این جلد پیشنهاد می‌شود که برای تشویق کودکان به کار می‌رود.
درباره نویسنده کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن»
«آدل فابر» نویسنده آمریکایی، در سال 1928 به دنیا آمد. فابر بیشتر عمرش برای پژوهش در تربیت فرزندان و ارتباط آنها با والدین تمرکز کرده و درباره شیوه‌های تربیتی کتاب می‌نویسد. او هم اکنون ساکن نیویورک است.
«الین مازلیش» نویسنده آمریکایی است. او در سال 1925 متولد شد. نوشته‌ها و کتاب‌های مازلیش برای والدین و مربیان مفید است. او به چگونگی مهارت ارتباط با کودکان توجه می‌کرد و درباره آن کتاب می‌نوشت.
«آدل مازلیش» در سال 2017 درگذشت.

درباره ترجمه فارسی کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن»
How to talk so kids will listen and listen so kids will talkعنوان اصلی جلد اول است.
کتاب «به بچه‌ها گفتن و از بچه‌ها شنیدن 1» با عنوان فرعی «چگونه با کودکان سخن بگوییم و چگونه به سخنشان گوش فرا دهیم» توسط «نفیسه معتکف» به فارسی برگردانده شده است.
عنوان اصلی جلد دوم How to talk so kids can learn - at home and in school نام دارد.
کتاب «به بچه‌ها گفتن وشنیدن 2» با عنوان فرعی «در خانه و مدرسه با کودکان چگونه سخن بگوییم تا بیاموزند..» توسط «نفیسه معتکف» به فارسی ترجمه شده است. «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن 2و1» توسط انتشارات دایره راهی بازار کتاب ایران شده است.
«فاطمه عباسی‌فر» هم مترجم دیگری است که کتاب‌ها را از سوی نشر دایره منتشر کرده است.

رتبه کتاب «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن» در گودریدز: 3/4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده