کتاب | دانش | علم و فناوری | رسانه | اخبار: راهنمای کاربر
اخبار: راهنمای کاربر شابک: 9786002784841 256 صفحه 265 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 اخبار: راهنمای کاربر آلن دوباتن مریم تقدیسی دانش علم و فناوری رسانه

1,190,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ چهارم

اخبار؛ راهنمای کاربران
A user’s manual

علاقه‌مندان به خبر و رسانه کتاب «اخبار؛ راهنمای کاربران» اطلاعات بسیار سودمند و مفیدی را بیان می‌کند. «آلن دو باتن» کتاب را به شش بخش تقسیم کرده است و در هر بخش، خبر را از زاویه دید تولیدکننده و مصرف‌کننده بررسی می‌کند. هر یک از قسمت‌ها، با متن خبری از یکی از رسانه‌های خبری بزرگ جهان آغاز می‌شود و در داخل متن هم، از خبرهایی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، بارها به عنوان شاهد و مثال، استفاده شده است. خبر گرفتن از خویش در فصل پایانی کتاب یک نکته را یادآوری می‌کند و آن اینکه به خبر گرفتن از خودمان در کنار حرفه اخبار، اهمیت دهیم و آن را هرگز فراموش نکنیم. برای اطلاع بیشتر از کتاب اخبار قسمتی را با هم می‌خوانیم:

«اما به‌واقع اخبار به‌مرور زمان چه بر سرمان می‌آورد؟ در مجموع از ماه‌ها و حتی سال‌هایی که با آن‌ها سر می‌کنیم چه باقی می‌ماند؟ آن‌همه هیجان و ترس درباره کودک گمشده، کسری بودجه و فرمانده خیانتکار به کجا منتهی می‌شود؟ آیا نتیجه‌گیری از خبرهای جدید در مورد مثلا رشد چین، فساد در آفریقای مرکزی، یا لزوم ایجاد اصلاحات در سیستم آموزشی، جز به‌جا گذاشتن رسوبی مبهم و یاس‌آور در ذهن، تاثیری در افزایش دانایی‌مان خواهد گذاشت؟» منظور «آلن دوباتن» از طرح این سوالات البته تردید در اهمیت اخبار نیست، بلکه نشان دادن مزایای برخورد آگاهانه با آن است. کتاب «اخبار؛ راهنمای کاربر» توسط «مریم تقدیسی» در 254 صفحه،به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: آلن دوباتن ( 1969 ) نویسنده و فیلسوف سوئیسی، صاحب اثر«تسلی‌بخش‌های فلسفی»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down