کتاب | علوم انسانی | دین | کتب آسمانی | کتاب مقدس در ادیان جهان
کتاب مقدس در ادیان جهان شابک: 9786002532978 446 صفحه 592 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 700 کتاب مقدس ادیان جهان هارولد کوارد به یان رفیعی علوم انسانی دین کتب آسمانی

3,150,000 ریال 4,200,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

«کتاب مقدس در ادیان جهان» اثر هارولد کوارد
متون مقدسِ ادیانِ گوناگون، علاوه بر کارکرد مذهبی‌ای که برای پیروان هر دین دارند، بخشی از فرهنگ و ادبیات جهان به‌حساب می‌آیند. «کتاب مقدس در ادیان جهان»، با عنوان اصلی Sin and Salvation in the World Religions: A Short Introduction، کتابی است که در آن، علاوه بر جنبۀ دینی متون مقدس، به جنبه‌های فرهنگی آن‌ها نیز پرداخته شده است.
هارولد کوارد در «کتاب مقدس در ادیان جهان» شناختنامه‌ای جامع و خواندنی از متون مقدس ادیان مختلف ارائه داده و آن‌ها را از جوانب گوناگون معرفی و بررسی کرده است.
«کتاب مقدس در ادیان جهان» مرجعی مناسب برای آشنایی با محتوای انواع متون مقدس و کارکردهای آن‌ها در زندگی روزمره و حیات دینی مردم و نیز آشنایی با نگرش‌های تفسیری‌ای است که به آن متون وجود دارد.
متن اصلی «کتاب مقدس در ادیان جهان» اولین بار در سال 2003 منتشر شده است.

مروری بر «کتاب مقدس در ادیان جهان»
هارولد کوارد در «کتاب مقدس در ادیان جهان» با رویکردی چند وجهی به متون مقدس پرداخته و آن‌ها را معرفی و تفسیر کرده و رویکردهای مختلف به آن‌ها را شرح داده است.
در «کتاب مقدس در ادیان» جهان، متون مقدس ادیانِ مختلف، در متن سنتی که آن متون به آن تعلق دارند، معرفی و شرح داده می‌شوند و از کارکرد مذهبی هر متن مقدس برای پیروان آن متن سخن می‌رود.
کوارد همچنین در «کتاب مقدس در ادیان جهان» به معرفی سنت‌های شفاهی‌ای می‌پردازد که با متون مقدس در پیوند هستند.
در «کتاب مقدس در ادیان جهان» همچنین از این موضوع سخن رفته که هر یک از کتاب‌های مقدسی که موضوع این کتاب هستند، چطور و طی چه فرایندی شکل گرفته و تدوین شده‌اند و چگونه در میان مردم به رسمیت شناخته شده و جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند.
تعالیم کتاب‌های مقدس از قرن‌ها پیش و اعصار کهن آمده و به ما مخاطبان امروزی رسیده‌اند. بنابراین شاید این پرسش برای ما انسان‌های امروز پیش بیاید که این متون در مواجهه با مسائل انسان امروز چگونه می‌توانند راهگشا باشند و آیا تعالیم‌شان می‌تواند راهنمای انسان معاصر هم باشد؟ در «کتاب مقدس در ادیان جهان» به این موضوع هم پرداخته شده و توضیح داده شده که این کتاب‌ها چگونه به‌شیوه‌هایی تفسیر می‌شوند که تعالیم‌شان به‌روز شود و با شرایط جهان و انسان امروز مطابقت یابد.
در «کتاب مقدس در ادیان جهان» رویکردهای مختلف به متون مقدس و نیز کاربرد و کارکردشان در متن زندگی روزمرۀ آدم‌ها را می‌شناسیم و با تفسیرهای مختلفی که بر این متون نوشته شده آشنا می‌شویم. در این کتاب همچنین از رابطۀ هر یک از کتب مقدس با سایر متون مقدس سخن رفته است.
«کتاب مقدس در ادیان جهان» کتابی است که فرهنگ و سنت‌های مردم جوامع مختلف را از دریچۀ کتاب‌های مقدس‌شان به ما می‌شناساند و همچنین نشان می‌دهد که بین متون مقدس ادیان مختلف جهان چه نسبت و رابطه‌ای برقرار است و این متون در کجاها به یکدیگر مرتبط می‌شوند.
«کتاب مقدس در ادیان جهان» از مقدمه و هفت فصل تشکیل شده است. فصل‌های هفت‌گانۀ «کتاب مقدس در ادیان جهان» عبارتند از: «کتاب مقدس در یهودیت»، «کتاب مقدس در مسیحیت»، «کتاب مقدس در اسلام»، «کتاب مقدس در هندوئیسم»، «کتاب مقدس در دین سیک»، «کتاب مقدس در بودیسم» و «کتاب مقدس و آیندۀ ادیان».
موسی و تورات مکتوب، تورات در رابطه با دیگر متون مقدس، عیسی و سنت شفاهی، عهد جدید مکتوب، ترجمه‌های انگلیسی کتاب مقدس، لوتر و اصلاح‌گرایان و مرجعیت مطلق کتاب مقدس، کتاب مقدس در مسیحیت ارتدوکس شرقی، نقد جدید کتاب مقدس، بنیادگرایی پروتستان، کارکردهای کتاب مقدس در حیات مسیحی، قرآن در حیات دینی و زندگی روزمره، قرآن در رابطه با دیگر متون مقدس، کتب مقدس هندو، دیدگاه هندوان دربارۀ زبان، جایگاه کتاب مقدس در سنت سیک، تغییرات در تجربۀ سیک‌ها از کتاب مقدس از زمان زندگی در کانادا، آیندۀ متن مقدس، عبادت، آموزش دینی و نیایش شخصی از جمله موضوعاتی هستند که در فصل‌های مختلف «کتاب مقدس در ادیان جهان» به آن‌ها پرداخته شده است.

دربارۀ هارولد کوارد، نویسندۀ «کتاب مقدس در ادیان جهان»
هارولد کوارد (Harold Coward)، متولد 1936، استاد دانشگاه و پژوهشگر کانادایی است. کوارد دارای لیسانس الهیات مسیحی و دکترای فلسفه است. پژوهش‌های او بر اخلاق زیستی و مطالعات دینی متمرکز است. کوارد بیش از هرچیز به‌خاطر مطالعاتش دربارۀ ادیان هندی، به‌عنوان ویراستار «دایره‌المعارف هندوئیسم»، مشهور است. از او به‌عنوان «پویاترین دین‌پژوه امروزی در کانادا» یاد شده است و آثارش بارها در رسانه‌های عمومی مورد بحث قرار گرفته‌اند.
کوارد همچنین مؤسس «مرکز مطالعات دین و جامعه» در دانشگاه ویکتوریا است. از جمله آثار او می‌توان به «یونگ، بوبر و تائوئیزم» (نوشته‌شده با همکاری ایرنه ابر)، «گناه و رستگاری در ادیان جهان»، «انتقادات هندی از گاندی»، «اخلاقیات هندو»، «یوگا و روان‌شناسی: زبان، حافظه و عرفان»، «دریدا و الهیات سلبی»، «یونگ و تفکر شرقی» و «کمال‌پذیری طبیعت انسان در تفکر شرق و غرب» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی «کتاب مقدس در ادیان جهان»
متن فارسی «کتاب مقدس در ادیان جهان» با ترجمه و مقدمۀ به‌یان رفیعی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
به‌یان رفیعی مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «بودیسم» و «مردم‌شناسی ادیان شرق: ایده‌ها، سازمان‌ها و پیروان» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم