کتاب | هنر | هنر | موسیقی | سرگذشت پیانو
سرگذشت پیانو شابک: 9789646205390 644 صفحه 1086 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 سرگذشت پیانو هرولد شونبزگ پرتو اشراق هنر هنر موسیقی

2,850,000 ریال 3,800,000 ریال

ناشر: ناهید

چاپ ششم

اختراع پیانو را به فردی ایتالیایی نسبت می‌دهند که سازنده هارپسیکورد بود. این فرد در خدمت شاه‌زاده فردیناند دومدیچی بود و در سال 1709 اولین طرح‌های فنی پیانو را تهیه کرد. پیانو سازی بزرگ و زهی است که با چکش‌های ظریف مکانیکی به صدا در می‌آید. این ساز، کیفیت و منش موسیقی را از درون و بیرون تغییر داد. با پیدایشش در قرن هجده نگرش آهنگ‌سازان را تغییر داد و تأثیر به‌سزایی بر هارمونی ، رنگ آمیزی و تصنیف و اجرای آثار گذاشت. با پیدایش این ساز نوین، موسیقی اروپا از پایه تغییر کرد و گامی بلند به سوی تکامل آهنگین و نفوذ احساس و ادراک در بطن موسیقی برداشت. نوازندگان بزرگی پا به عرصه موسیقی گذاردند. در کتاب سرگذشت پیانو علاوه بر اینکه از پیدایش پیانو به عرصه موسیقی تعریف می‌کند، بلكه داستان و خاطره‌های دلچسبی از بزرگ‌ترین نوازندگان تاریخ موسیقی که تأثیر شگرفی بر نسل خود یا نسل‌های بعد و حتی فلسفه موسیقی گذاشتند، می‌گوید.
فصل‌هایی از کتاب سرگذشت پیانو بدین قرار می‌باشند:
"در همین احوال"، "رعدی از شرق"، "حد خلوص"، "باید روان باشد"، "چون آب"، "مسافر نیمرخ"، "از ایرلند تا بوهیما"، "مكتب‌های قرن بیستم"، "سودازدگان" و "مسلول، ملالی، شاعر"

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده