کتاب | نوجوان | نوجوان | علمی | دانشنامه مصور ادیان جهان
دانشنامه مصور ادیان جهان شابک: 9786008269298 72 صفحه 290 گرم قطع: رحلی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 دانشنامه مصور ادیان جهان میرتل لانگلی حسینعلی نصراللهی حامد قدیری نوجوان نوجوان علمی

1,190,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: سایان

چاپ سوم

کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» نوشتۀ جان باوکر
دانش‌نامه‌ای همراه با تصویر درباب ادیان گوناگون جهان و خاستگاه‌ها و آداب و آیین‌های مربوط به هر یک از آن‌ها. کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان»، با عنوان اصلی World Religions: The Great Faiths Explored and Explained، یک مرجع فشرده و موجز و خواندنی و تماشایی برای آشنایی اولیه با ادیان جهان است.
جان باوکر در کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» سفری را در چهارگوشۀ جهان، به‌جستجوی ادیان فراگیر و جهانی و نیز ادیان محلی و منطقه‌ای و به‌دست آوردن اطلاعاتی دربارۀ چندوچونِ این ادیان، تدارک دیده است.
کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» مرجعی‌ست که باب آشنایی با ادیان گوناگون و تعالیم و باورها و مناسک و خاستگاه هرکدام از آن‌ها را باز می‌کند.
متن اصلی کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» اولین بار در سال 2006 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان»
دین مقوله‌ای فراگیر و ریشه‌دار در جوامع انسانی و دارای تاریخی دیرین و کهن است. شناخت دین هر ملت دریچه‌ای به شناخت فرهنگ آن ملت را نیز پیش روی ما می‌گشاید. کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» مقدمه‌ای‌ست برای رسیدن به این شناخت و آشنایی با ادیان گوناگون و متنوع در سراسر جهان و خاستگاه هرکدام از آن‌ها.
در کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» با انواع ادیان جهانی و منطقه‌ای و محلی و بومی، از ادیان باستانی سرزمین‌های گوناگون گرفته تا هندوییسم و بودیسم و یهودیت و مسیحیت و اسلام و...، آشنا می‌شویم و همراه با نویسندۀ کتاب مناطق و سرزمین‌های مختلف را، به‌دنبال شناخت ادیان هر یک از آن مناطق و سرزمین‌ها و شناخت ریشه‌های پیدایش این ادیان و اینکه هر دین چه می‌گوید و چه آموزه‌هایی را برای پیروانش در بر دارد و دارای چه متون مکتوبی است و نمادهایش چیست و به چه صورت است و تعالیم خود را چگونه بیان می‌کند، زیر پا می‌گذاریم.
کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» همچنین حاوی تصاویری مرتبط با مباحث هر بخش از کتاب است. این تصاویر نمایانگر موضوعات و نمادها و نشانه‌های آیینی هر یک از ادیانی هستند که در کتاب از آن‌ها سخن رفته است.
کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» با مقدمه‌ای از نویسنده، با عنوان «دین چیست؟»، آغاز می‌شود؛ مقدمه‌ای که جان باوکر در آن به‌طور مفصل از ماهیت دین و وجوه و جنبه‌های گوناگون آن سخن گفته و دین را از مناظر گوناگون مورد بررسی قرار داده است.
بعد از مقدمه، در نخستین فصل کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان»، با عنوان «ادیان باستان»، از دین مصر باستان، دین زرتشتی، دین یونان باستان، دین روم باستان، ادیان اسکاندیناوی و ادیان سلت باستان سخن رفته است.
فصل دوم کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان»، با عنوان «هندوییسم»، به معرفی هندوییسم و خاستگاه و خدایان و کتب مقدس و آیین‌های آن اختصاص دارد.
در فصل سوم کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» به «جینیسم» پرداخته شده است و در فصل چهارم کتاب به «بودیسم».
فصل پنجم کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» دربارۀ «سیکیسم» است و فصل‌های ششم و هفتم کتاب، به‌ترتیب، دربارۀ ادیان چینی و ژاپنی.
یهودیت موضوع فصل هشتم و مسیحیت و اسلام، به‌ترتیب، موضوعات فصل‌های نهم و دهم کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» هستند.
در فصل یازدهم کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» هم از ادیان بومی سخن رفته است.
«قانون طلایی» و «گاه‌شمار ادیان»، به‌ترتیب، عنوان‌های دو فصل پایانی کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» هستند.

دربارۀ جان باوکر، نویسندۀ کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان»
جان وستردیل باوکر (John Westerdale Bowker)، متولد 1935، استاد دانشگاه، پژوهشگرِ پیشگام مطالعات دینی و کشیش انگلیسی است. او تدریس در دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشگاههای کیمبریج و پنسیلوانیا، را در کارنامۀ کاری خود دارد.
از آثار جان باوکر می‌توان به کتاب‌های «چرا ادیان مهم هستند» و «خدا: یک مقدمۀ بسیار کوتاه» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان»
کتاب «دایره‌المعارف مصور ادیان جهان» با ترجمۀ زهرا نیرومند در انتشارات سایان منتشر شده است.
زهرا نیرومند، متولد 1364، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب «دایره‌المعارف مصور ماشین» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down