کتاب | علوم انسانی | تاریخ | نظریه | راهنمای نگارش تاریخ
راهنمای نگارش تاریخ شابک: 9789644163494 214 صفحه 235 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 راهنمای نگارش تاریخ مری لین رامپولا لی لا سازگار علوم انسانی تاریخ نظریه

280,000 ریال 350,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ پنجم

راهنمای نگارش تاریخ
منبعی جامع و معتبر برای تاریخ‌نگاری و پژوهش در تاریخ؛ راهنمای نگارش تاریخ کتابی است که به دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته تاریخ و آنها که می‌خواهد دست به پژوهش جدی در این زمینه بزنند و حاصل پژوهش‌های خود را مکتوب کنند می‌آموزد کار خود را چطور به صورت اصولی پیش ببرند. مری ‌لین رامپولا در این کتاب به صورت مختصر و مفید روش علمی مطالعات تاریخی و تاریخ‌نگاری را آموزش می‌دهد و به توضیح مراحل پژوهش در تاریخ و تاریخ‌نگاری می‌پردازد. او به مخاطب‌اش می‌آموزد که چگونه به شیوه‌ای اصولی و علمی پژوهش خود را پیش ببرد، چگونه به صورت انتقادی و با عینک یک منتقد به مطالعه تاریخ بپردازد، منابع را چطور ارزیابی کند و ماحصل پژوهش خود را چگونه بنویسد تا حاصل کارش یک تاریخ‌نگاری درست و دقیق و اصولی و علمی باشد. او در این کتاب همچنین درباره پرهیز از دستبرد فکری در تاریخ‌نگاری صحبت می‌کند و نیز الگوهای دقیق ذکر منابع در تاریخ‌نگاری را شرح می‌دهد و به خواننده می‌آموزد پی‌نوشت‌ها، کتابنامه و ارجاعاتی از این دست را به چه شیوه‌ای در نوشته خود بیاورد.
مری لین رامپولا خود از متخصصان و محققانِ تاریخ دوره میانه و تاریخ اوایل عصر مدرن اروپا است. کتاب راهنمای نگارش تاریخ او مورد تأیید و تحسین بسیاری از استادان تاریخ بوده و از منابع معتبر برای تاریخ‌نگاری علمی و پژوهش اصولی در زمینه تاریخ است.
راهنمای نگارش تاریخ با ترجمه لی‌لا سازگار در انتشارات آگاه منتشر شده است. اساس ترجمه فارسی این کتاب ویراست هشتم متن اصلی آن بوده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم