کتاب | دانش | علم و فناوری | آموزش | شهر و زمین لرزه
شهر و زمین لرزه شابک: 9789643292188 208 صفحه 246 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 زمین لرزه اعظم خاتم گروهی از نویسندگان دانش علم و فناوری آموزش

64,000 ریال 80,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ یکم

شهر و زمین‌لرزه: رویکردی چندرشته‌ای به علل مرگباری زمین‌لرزه در شهرهای ایران
چرا زلزله در ایران، در قیاس با نقاط دیگر دنیا، این‌قدر تلفات جانی می‌دهد؟ دلیل این میزان مرگباری زلزله در ایران چیست؟ دولت و سیاست‌گذاری‌های دولتی و شهری در این قضیه چه نقشی ایفا می‌کند؟ بالا بودن تلفات جانی زلزله در ایران چه ارتباطی با عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد؟ این‌ها از موضوعاتی است که نویسندگان مقالات کتاب «شهر و زمین‌لرزه: رویکردی چندرشته‌ای به علل مرگباری زمین‌لرزه در شهرهای ایران» در این کتاب به آن پرداخته‌اند. در مقالات این کتاب از زوایای گوناگون به مسئله زلزله در ایران پرداخته شده و مرگباریِ زلزله از منظر اقتصاد سیاسی، روانشناسی اجتماعی، نظارت قانونی بر ساخت و ساز و... مورد بحث قرار گرفته و نیز در بخشی از کتاب اقدامات و ابتکارات محلی برای ایمن‌سازی در برابر زلزله در ایران و ترکیه بررسی شده است.
مقالاتی که در این کتاب می‌خوانید عبارتند از: «دولت و بحران زمین‌لرزه در ایران» نوشته اعظم خاتم، «زمین‌لرزه و مسئولیت‌های ما» نوشته خسرو زرتاب، «بافت‌های فرسوده‌ی تهران و بیم بدآمد زمین‌لرزه» نوشته فریبرز رئیس‌دانا، «فرهنگ فاجعه یا فاجعه‌ی فرهنگ» نوشته پرویز اجلالی، «مدارس خطرآفرین» نوشته شیرزاد عبداللهی، «شهرسازی و کاهش آسیب‌پذیری شهرها در برابر زمین‌لرزه» نوشته مجید روستا، «نگاهی به تجربه‌ی بریانک و هفت‌چنار: مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در تهران» نوشته گیتی اعتماد و «فاجعه و خطر زمین‌لرزه: کشف دوباره‌ی بُعد محلی در استانبول» نوشته ژان‌فرانسوا پروز و ترجمه مینا سعیدی و زهرا زهرایی.
«شهر و زمین‌لرزه» به گردآوری و تدوین اعظم خاتم و با پیشگفتاری از او در نشر آگه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

پیشنهاد بنوبوک