کتاب | هنر | هنر | عکاسی | بایگانی و تن
بایگانی و تن شابک: 9786009640362 136 صفحه 142 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 بایگانی آلن سکولا مهران مهاجر هنر هنر عکاسی

320,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: نشر بان

چاپ سوم

بایگانی و تن
دو جُستارِ نقادانه درباره عکاسی بر اساس مقوله بایگانی در عکاسی و با نگاهی مبتنی بر جامعه‌شناسی تاریخی به این مقوله. آلن سکولا در دو جُستاری که در کتاب بایگانی و تن گرد آمده عکس وعکاسی را با رویکردی نشانه‌شناسانه و در ارتباط با دانش و قدرت و سیستم‌های مسلط تولید معنا تحلیل می‌کند. او در این جُستارها به تحلیل و بررسی مقوله بایگانی در عکاسی و کارکرد اجتماعی و تاریخی آن می‌پردازد و بایگانی در عکاسی را از منظر جامعه‌شناسی تاریخی تحلیل می‌کند.
عکاسی در میانه‌ی کار و سرمایه: بازخوانی یک بایگانی عنوان جُستار اول این کتاب است. نقش بایگانی در درک رابطه میان فرهنگ عکاسی و حیات اقتصادی، نقش عکاسی در توزیع نامشهود دانش و قدرت در حوزه اجتماع و اینکه بایگانی چگونه به آگاهی دیداری ما نظم می‌دهد و نسبت معنای عکس با مالکیت از جمله موضوعاتی است که سکولا در این جُستار به آنها می‌پردازد.
در جُستار دوم با عنوان بایگانی و تن به بایگانی‌های عکسهای جنایی و قضایی قرن نوزدهم پرداخته شده است. سکولا در این جستار نشان می‌دهد که عکاسی چگونه در فرایند «دیگری»‌سازی و نظم و قالب دادن به تن مادی و هویت اجتماعی انسان مدرن نقش ایفا می‌کند.
در جُستارهای این کتاب دیدگاههای میشل فوکو درباره دانش و قدرت مشهود است.
کتاب بایگانی و تن با عنوان فرعی دو جستار در جامعه‌شناسی تاریخ عکاسی با ترجمه مهران مهاجر در نشرِ بان منتشر شده است.
درباره نویسنده: آلن سکولا (2013 – 1951)، عکاس، نویسنده، فیلمساز، منتقد و نظریه‌پرداز آمریکایی.
رتبه گودریدز: 71/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم