کتاب | هنر | هنر | موسیقی | برگزیده ی یک قرن موسیقی فیلم
برگزیده ی یک قرن موسیقی فیلم شابک: 9789643292430 346 صفحه 407 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 برگزیده موسیقی فیلم پرویز جاهد هنر هنر موسیقی

200,000 ریال 250,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ یکم

برگزیده‌ی یک قرن موسیقی فیلم
چرا موسیقی بعضی فیلم‌ها چنان با حافظۀ جمعی مخاطبان سینما عجین‌ است که نام آن فیلم‌ها نخست موسیقی‌شان را به یاد می‌آورد و بعضی از این موسیقی‌ها حتی به جزئی از فرهنگ عامه بدل شده‌اند؟ راز تأثیرگذاریِ این موسیقی‌ها چیست؟ این‌ از جمله موضوعاتی است که پرویز جاهد در کتاب برگزیده‌ی یک قرن موسیقی فیلم به آن پرداخته است. جاهد در این کتاب به مقولۀ موسیقی فیلم و بررسی تعدادی از موسیقی‌های شاخص و تأثیرگذارِ عرصۀ سینما، از دوران پیدایش سینمای ناطق تا عصر سینمای جدید پرداخته است و این موسیقی‌ها و نیز آهنگسازان مطرح موسیقی فیلم و ویژگی‌های آثارشان را معرفی کرده و از دلیل تأثیرگذاری‌ موسیقی‌های ماندگار عالم سینما، رابطه و نوع پیوند هر یک از این موسیقی‌ها با فیلمی که موسیقی برای آن ساخته شده و نیز از ذهنیت کارگردان‌های فیلم‌های مورد بحث و حال و هوا و برخی ویژگی‌ها و عناصر برسازندة آن فیلم‌ها سخن گفته است.
کتاب شامل یک مقدمه و پانزده بخش است با عنوانهای: «عناصر موسیقی فیلم»، «تم‌های نینو روتا برای فدریکو فلینی»، «میکلوش روژا»، «موریس ژار و موسیقی فیلم‌های دیوید لین»، «برنارد هرمن و دنیای وهمناک آلفرد هیچکاک»، «مایکل نای‌من و موسیقی مینی‌مالیستی»، «میکیس تئودوراکیس و ملودی‌های انقلابی»، «جری گُلداسمیت و موسیقی دینامیک‌اش»، «انیو موریکونه و وسترن اسپاگتی»، «زبیگنیو پریزنر و موسیقی رنگ‌های کیشلوفسکی»، «آهنگ‌های برگزیده‌ی اسکار»، «موسیقی فیلم‌های برناردو برتولوچی»، «موسیقی فیلم‌های کارلوس سائورا»، «موسیقی فیلم‌های رابرت آلتمن» و «موسیقی فیلم‌های کلاسیک».
کتاب برگزیده‌ی یک قرن موسیقی فیلم در نشر آگه منتشر شده است.
دربارة نویسنده: پرویز جاهد ( - 1340)، منتقد سینما و فیلمساز ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده