کتاب | علوم انسانی | شعر و نثر | شعر کهن فارسی | سعدی از دست خویشتن فریاد
سعدی از دست خویشتن فریاد شابک: 9789644483370 620 صفحه 357 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 سعدی خویشتن فریاد سعدی عباس کیا رستمی علوم انسانی شعر و نثر شعر کهن فارسی

1,800,000 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ ششم

سعدی از دست خویشتن فریاد
کتابی مناسب برای آنها که به شعر کلاسیک چندان آموخته نیستند و با این وادی غریبه‌اند، اما دوست دارند به آن وارد شوند. کلاسیک‌خوانی قلق‌هایی دارد و چه بسا بعضی برای شروع خواندن شعر و ادبیات کلاسیک نیاز به تمرینهایی اولیه و ساده داشته باشند تا کم‌کم جدی‌تر به کلاسیک‌خوانی بپردازند. این حتی در مورد غزلیات سعدی، که دست کم به ظاهر ساده‌تر از برخی از دیگر اشعار کلاسیک می‌نماید، نیز صدق می‌کند. مخصوصاً که ظاهر ساده غزلیات سعدی می‌تواند گول‌زننده باشد و باعث شود مخاطب به ظرافت‌ها و نکته‌ها و پیچیدگی‌ها و هر آنچه در لایه پنهان‌تر این غزلیات است راه نیابد. عباس کیارستمی که فیلمسازی اهل شعر و دارای طبع شاعرانه بود در کتاب «سعدی از دست خویشتن فریاد» سعدی را در مصراع‌ها و ابیاتی فشرده کرده و در اختیار مخاطبانی گذاشته که می‌خواهند به تفنن شعر کلاسیک را بخوانند و چه بسا با شروعی از سر تفنن کم‌کم به طور جدی‌تر و عمیق‌تر به این وادی وارد شوند. «سعدی از دست خویشتن فریاد» تلنگری است به مخاطبان شعر و ادبیات جهتِ یادآوری پیشینه غنی شعر کهن فارسی. این کتاب با انتخابهایی که جوهر شعر سعدی را در خود دارد شمه‌ای از ظرافتهای این شاعر و حکایت‌پردازِ بزرگ و نکته‌سنج ایرانی را به مخاطب می‌نمایاند.
«سعدی از دست خویشتن فریاد» در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره شاعر: سعدی (670 – 589 )، شاعر، نویسنده و خطیب قرن هفتم هجری.
درباره گردآورنده: عباس کیارستمی (1395- 1319)، فیلمساز، فیلمنامه‌نویس، عکاس، نقاش، شاعر، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/68 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down