کتاب | هنر | هنر | عمومی | مبانی فلسفه هنر
مبانی فلسفه هنر شابک: 9789644451157 291 صفحه 344 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 مبانی فلسفه آن شپرد علی رامین هنر هنر عمومی

632,000 ریال 790,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ چهاردهم

مبانی فلسفه هنر
Aesthctics, introduction to the philosophy of art
دانشجویان رشته هنر، منتقدان و علاقه‌مندان به هنر، کتاب «مبانی فلسفه هنر» برای مطالعه بسیار مناسب و سودمند است. کتاب در 9 بخش به ریشه و جستجوی هنر و همچنین درک زیبایی‌شناسی از هنر می‌پردازد. بحث فلسفه هنر بسیار پیچیده است و دقت و توجه خاصی می‌طلبد. اثر می‌کوشد بدون پیچیدگی مطالبش را بیان کند اما گاهی نیازمند دقت و تمرکز بیشتر خواننده است.مطالعه اثر شامل تعریف هنر و سیر تاریخ زیباشناسی نمی‌شود بلکه از همان ابتدا به فلسفه هنر می‌پردازد. مترجم نیز در ابتدا واژه «استتیک یا زیبایی شناسی» را از نظر لغوی و مفهوم و شیوه کاربرد آن برای خواننده توضیح می‌دهد. همچنین درباره هنرچیست و زیبایی چیست نکات مورد توجهی را بیان می‌دارد.
در قسمتی از یادداشت مترجم در کتاب می‌خوانیم:
«کتابها یا حتی مقالات و خطابه‌هایی که در زمینه فلسفه هنر یا زیباشناسی نگاشته می‌شوند معمولا دو موضوع را سرآغاز بحث خود قرار می‌دهند: یکی تعریف هنر است و دیگری تاریخ سیر فلسفه هنر. موضوع اخیر مانند تبار شناسی هر معرفت غربی دیگر معمولا از یونان باستان و افلاطون آغاز می‌شود و پس از مرور آراء ارسطو در باب هنر و نگاهی اجمالی به قرون وسطا به دوره نوزایی یا رنسانس می‌رسد. سپس فلسفه دکارت و بعد روشنگری برنگریسته می‌شوند و پس از تکیه بر فلسفه کانت نوبت به ایدئالیسم آلمانی و مکتب رمانتیک‌ها می‌رسد.» «علی رامین» کتاب «مبانی فلسفه هنر» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: آن شپرد، استاد دانشگاه هنر انگلیسی
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down