کتاب | دانش | علم و فناوری | رسانه | چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه ها تشخیص دهیم
چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه ها تشخیص دهیم شابک: 9786008547136 136 صفحه 118 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 چگونه سوگیری تبلیغات رسانه تشخیص دهیم ریچارد پل لیندا الدر مهدی خسروانی دانش علم و فناوری رسانه

650,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ ششم

چگونه سوگیری‌ و تبلیغات را در رسانه‌ها تشخیص دهیم
آیا رسانه‌ها واقعا آن گونه که مدعی‌اند بی‌طرف و مستقل هستند؟ ریچارد پُل و لیندا اِلدر در کتاب چگونه سوگیری‌ و تبلیغات را در رسانه‌ها تشخیص دهیم معتقدند که چنین نیست. آنها در این کتاب از ترفندهای تبلیغاتیِ رسانه‌ها و شیوه‌های سوگیری در آنها سخن می‌گویند و به مخاطب می‌آموزند چگونه این ترفندها و شیوه‌ها را تشخیص دهد و بتواند به رغم جهت‌گیری‌های رسانه‌ای، با سنجشگری و نگرش انتقادی، حقیقت را دریابد. این کتاب کمک می‌کند که آنچه را رسانه‌ها می‌گویند دربست نپذیریم و پیش‌فرض‌های خود و پیش‌فرض‌هایی را که برایمان ساخته شده است در تحلیل اخبار دخیل نکنیم، بلکه اخبار را با نکته‌سنجی و نگاهی انتقادی تجزیه و تحلیل کنیم.
در این کتاب نشان داده شده است که سوگیری رسانه‌ای صرفا منحصر به تبعیت از خواست مدیران رسانه‌ یا دولت‌ها نیست، بلکه این سوگیری از جهان‌نگری‌ِ فرهنگی‌ای که یک رسانه در چارچوب آن تأسیس شده و مشغول به کار است نیز به شدت متأثر است و آن جهان‌نگری را در شیوه پوشش اخبار دخیل می‌کند. بنا بر این اگر می‌خواهیم با نگاه انتقادی سوگیری را در رسانه تشخیص دهیم باید از جهان‌نگری فرهنگی‌ای که با آن رشد کرده‌ایم نیز فاصله بگیریم.
افسانه‌هایی که بر منطق رسانه‌های خبری سرپوش می‌گذارند، تشخیص سوگیری در جریان غالبِ رسانه‌ای و سوگیری به سمت چیزهای «تازه» و «جنجالی» از موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
چگونه سوگیری‌ و تبلیغات را در رسانه‌ها تشخیص دهیم با ترجمه مهدی خسروانی در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down