کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | عشق رمانتیک : درک روانشناسی عشق رمانتیک
عشق رمانتیک : درک روانشناسی عشق رمانتیک شابک: 9789647443616 274 صفحه 236 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 رمانتیک روانشناسی رمانتیک رابرت جانسن بارانه عمادیان علوم انسانی روانشناسی عمومی

340,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

عشق رمانتیک
بررسی روانشناسانه افسانه تریستان و ایزولت بر اساس دیدگاه‌های کارل گوستاو یونگ، به قصد تحلیل روانشناختی آنچه که به آن عشق رمانتیک گفته می‌شود و مبتنی بر دلدادگی و دلباختن به معشوق است. رابرت جانسن در کتاب عشق رمانتیک با رجوع به افسانه تریستان و ایزولت که یکی از نخستین افسانه‌های عاشقانه است به کند و کاو در مفهوم و ماهیت عشق رمانتیک و وجه پویای این نوع عشق می‌پردازد. از جمله موضوعاتی که جانسن در این کتاب، از خلال تحلیل روانشناختی و نمادین تریستان و ایزولت ، مخاطب را به آن توجه می‌دهد طردِ نیمه زنانه انسان از سوی نظام مردسالار است. او در بخشی از کتاب در این باره می‌نویسد: «زنان در داستان تریستان و ایزولت تصویری گویا و نمادین از رانه‌های بی‌شمار و قدرتمندی که در همه ما چه زن و چه مرد، به هنگام تجربه عشق رمانتیک دست به کار می‌شوند، خواهند دید. این اسطوره نه تنها پویایی عشق رمانتیک در روح و روان مرد را به تصویر کشیده است، بلکه بازتاباننده سرنوشت زنانگی در فرهنگ جوامع ما نیز می‌باشد. این اسطوره به ما نشان می‌دهد که چگونه ارزش‌های احساسی زنانه و حس وابستگی و خودآگاهی روحی به‌وسیله باورهای مردسالارانه به‌گونه‌ای از جوامع ما بیرون رانده شده‌اند.»
کتاب شامل سه یادداشت مقدماتی از نویسنده، چهار بخش اصلی درباره نمادها و رمزهای روانشناختی تریستان و ایزولت و بخشی با عنوان «پیامد» است.
عشق رمانتیک با عنوان فرعی درک روانشناسی عشق رمانتیک و ترجمه و مقدمه بارانه عمادیان در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: رابرت جانسن (2018 – 1921)، روانشناس و روان‌درمانگر پیروِ مکتب یونگ.

ادامه keyboard_arrow_down