کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه خارجی | دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل
دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل شابک: 9789643807177 132 صفحه 147 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 دیدن دختر دلخواه زیبای آوریل هاروکی موراکامی محمود مرادی علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه خارجی

770,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ بیست و نهم

دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل
روایت‌های کوتاهی که در ظاهر بسیار معمول جلوه می‌کنند اما اینطور نیستند! مجموعه داستان «دیدن دختر صد درصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل» دارای 7 داستان کوتاه است، این داستان‌ها اگرچه بیانی ساده دارند؛ اما خواننده را به فکر وا می‌دارند و نمی‌توان به سادگی و آسانی از آن عبور کرد. درونمایۀ روانشناختی هرکدام از روایت‌ها که با خلاقیت بیان می‌شوند بر تفکرخواننده اثرگذار است. بیشتر روایت‌های کتاب حول محور یک زن می‌گذرد که بسیار جالب توجه است. داستان‌های مجموعه را می‌توان با لذت خواند و با دقت در آن عمیق شد.
در قسمتی از داستان می‌خوانیم:
تیپ بعضی دختر‌ها هم با سلیقه من جور در می‌آید. گاهی توی رستوران به خودم می‌آیم و می‌بینم خیره دختری شد‌ه‌ام که پشت میز بغلی نشسته‌ چون شکل بینی‌اش را دوست دارم.
اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید دختر صد در صد ایده‌آلش کاملاً عین تیپی در می‌آید که از قبل در تصوراتش داشته. با اینکه من به بینی توجه خاصی دارم اما شکل بینی این دختر یادم نمی‌آید. حتی نمی‌دانم بینی داشت یا نه. تنها چیزی که با اطمینان یادم می‌آید این است که زیبایی خاصی نداشت. عجیب است. به یکی می‌گویم: دیروز توی خیابان از کنار دختر صد در صد ایده‌آلم رد شدم. «محمود مرادی» مجموعه داستان «دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل» را برای علاقه‌مندان داستان کوتاه به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: هاروکی موراکومی ( 1949 ) نویسنده ژاپنیف صاحب اثر «کافکا درساحل»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم