کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | بلندی های بادگیر
بلندی های بادگیر شابک: 9789641851813 438 صفحه 661 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 بلندی بادگیر امیلی برونته رضا رضایی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

1,920,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ بیست و سوم

بلندی‌های بادگیر
کتاب «بلندی‌های بادگیر» اثری است ناآرام به قلم نابغه‌ای آرام که شارلوت برونته درباره‌اش گفته است: «نیرومندتر از مردان، ساده‌تر از کودکان، بی‌همتا در میان همتایان.»
رمان «بلندی‌های بادگیر» نوشتۀ امیلی برونته با ترجمۀ رضا رضایی در 438 صفحه در نشر نی منتشر شده است. نویسنده با همین داستان شورانگیز به بلندی‌های ادبیات صعود کرده است.
این رمان، داستان عشق آتشین ولی مشکل‌دار میان هیث کلیف و کترین ارنشاو است و این‌که این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیان‌شان را به نابودی می‌کشاند. هیث کلیف کولی‌زاده‌ای است که موفق به ازدواج با کتی نمی‌شود و پس از مرگ کتی به انتقام‌گیری روی می‌آورد. داستان رمان از زبان خدمتکار امارت برای مسافری به نام لاک وود تعریف شده‌است و او آن را به اول شخص روایت می‌کند.
پس از مرگ کتی، هیث کلیف که درگیری‌های روحی شدیدی دارد و برای انتقام‌گیری از کتی و همسرش و از روی لجاجت، با خواهر کتی رابطه بر قرار کرده بود از وی فرزند پسری نیز صاحب می‌شود. چندسال بعد کلیف که همچنان از فشارهای روحی رنج می‌برد و نتوانسته از زیر بار عشق به کتی رهایی یابد تصمیم می‌گیرد کاترین راکه دختری به جا مانده از کتی و همسرش است را با پسر خود وصلت دهد این کار راهم می‌کند ولی سرنوشت تلخ کلیف این‌بار گریبان پسرش را گرفته و پسرش مدتی بعد از ازدواج با دختر کتی به دلیل بیماری فوت می‌شود ودر نهایت هیث کلیف با خودکشی به زندگی خود پایان می‌دهد.
دربارۀ نویسنده: امیلی برونته (1818- 1848) نویسنده و شاعر انگلیسی.
رتبۀ گودریدز: 85/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده