ناپلئون شابک: 9789643808297 356 صفحه 633 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 ناپلئون فیلیکس مارکم سهیل سمی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

393,750 ریال 525,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ دوم

ناپلئون

کتابهای تاریخی بسیاری که درباره تاریخ اروپا یا فرانسه نگاشته شده‌اند بسیار از ناپلئون سخن گفته‌اند. زندگی ناپلئون بناپارت بارها سوژه تحقیقات بوده و هنوز بررسی زوایای جدید آن جذابیت دارد.
«فیلیکس مارکم» پژوهشگر و نویسنده انگلیسی، با رویکرد خاصی به سراغ این شخصیت تاریخی رفته است. «فیلیکس مارکم» روی زندگی خود «ناپلئون» متمرکز شده و جز در مواقع ضرورت و به شکلی موجز، به وقایع تاریخی دوران او نپرداخته است.
نویسنده در 17 فصل کتاب «ناپلئون» را با اطلاعات جدید، متنی روان و روایتی بیطرفانه نوشته است. در کتاب خواننده با قهرمانی که در افسانه‌ها وجود دارد مواجه نمی‌شود، بلکه با روایتی بی‌طرفانه از ابعاد شخصیتی ‌و اندیشه‌ها، همچنین عملکرد ناپلئون سخن گفته می‌شود. تنها حضور او در موقعیت‌های تاریخی مورد نظر نیست. خواننده کتاب زندگی ناپلئون را از کودکی تا هنگام مرگ می‌تواند بخواند. از ویژگی دیگر کتاب، انتشار تصاویر مربوط به متن در مابین متن است که اغلب تابلوهای گوناگون هستند. این تابلوها در واقع براساس وقایع و فصول مهم زندگی ناپلئون ترسیم شده‌اند و به جذابیت کتاب نیز افزوده‌اند.
درضمن، کتاب از دو ضمیمه مجزا برخوردار است. این ضمیمه‌ها، تحت عنوان تشخیص بیماری ناپلئون و مرگ او اختصاص دارد. این موضوع به یکی از مهمترین و بحث برانگیز ترین وجوه زندگی این شخصیت تاریخی است. ناگفته نماند: با وجود منابع گوناگون درباره زندگی ناپلئون و حوادثی که پشت سر گذاشته هنوز درباره نحوه مرگ او و همچنین بیماری‌اش شایعات گوناگونی وجود دارد. «سهیل سمی» کتاب «ناپلئون» را به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: فیلیکس مارکم
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down