کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | هابیت گالینگور
هابیت گالینگور شابک: 9789643342005 296 صفحه 340 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2000 هابیت گالینگور جی آر آر تالکین رضا علیزاده علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

2,080,000 ریال 2,600,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ دهم

هابیت
بیلبو بگینز یک هابیت است؛ موجودی از موجودات زاده تخیل جی. آر. آر تالکین؛ بیلبو که در سوراخی در زیر زمین خانه دارد ناگهان از یک زندگی بی‌دردسر به سفری پرماجرا فراخوانده می‌شود. تالکین در رمان هابیت یا آنجا و بازگشت دوباره داستانی را خلق کرده که در واقع پیش‌زمینه‌ای است برای آنچه در سه‌گانه مشهور او - ارباب حلقه‌ها- رخ می‌دهد. بیلبو بگینز در این رمان حلقه‌ای را به چنگ می‌آورد که بعدها ماجراهای رمان ارباب حلقه‌ها به واسطه آن رقم می‌خورد.
داستان هابیت با آمدن جادوگری به نام گاندولف به خانه بیلبو بگینز آغاز می‌شود. گاندولفِ جادوگر از بیلبو می‌خواهد که با او و یارانش قدم در راهی پرخطر بگذارد و در سفری پرماجرا آنها را همراهی کند. این سفر برای یک نبرد سخت تدارک شده است. گاندولف وهمراهانش می‌خواهند به جنگ با اژدهایی بروند که کوه و گنجینه‌ای را تصرف کرده است. هابیت که در سوراخ زیرزمینی‌اش زندگی آرامی دارد و علاقه‌ای هم ندارد این آرامش به هم بخورد سرانجام با اکراه می‌پذیرد که در این سفر خطرناک گاندولف و یارانش را همراهی کند. طی همین سفر پرماجراست که بیلبو حلقه‌‌ای گرانبها را به چنگ می‌آورد.
رمان هابیت یا آنجا و بازگشت دوباره که متن اصلی آن نخستین بار در سال 1937 منتشر شده یکی از رمان‌های کلاسیک ادبیات کودکان و نوجوانان و از آثار شاخص ژانر فانتزی است. این رمان با ترجمه رضا علیزاده در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جان رونالد روئل تالکین (جی. آر. آر تالکین) (1973 – 1892)، نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده