کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان ایرانی | آداب دنیا
آداب دنیا شابک: 9786002295415 216 صفحه 210 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آداب دنیا یعقوب یادعلی علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

807,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هفتم

آدابِ دنیا
رمانی رازآلود که واقعیت را به حال و هوایی غریب و پر از رمز و راز گره می‌زند. یعقوب یادعلی در رمان آدابِ دنیا مخاطبش را وارد داستانی پرماجرا می‌کند. داستان از این قرار است که مردی ناپدید شده و این اتفاق، پلیسی خسته و توبیخ‌شده را به‌ درون ویلایی می‌کشاند. ساکنان این ویلا چه کسانی هستند؟ این یکی از رازهایی است که به تدریج در رمان گشوده می‌شود. در این میان اتاق دربسته‌ای هم هست که درِ آن نباید باز شود و پای عشقی قدیمی هم وسط می‌آید که در رمان نقشی اثرگذار دارد. در بخشی از این رمان می‌خوانید: «از پیچ تپه که رد شد، یک مزرعه دید با چند ساختمان وسط آن. برگشت ببیند دریاچه پشت سد از آن‌جا پیداست. جز تپه و یک کوه گردولوی قلنبه هیچی نبود. بهش گفته بودند یک جای پرت است؛ در دامنه یک تپه، کنار چشمه نمک. برگشت و منظره روبه‌رو را قاب بست؛ شلخته بود: خط جاده‌خاکی، ساختمان‌ها را دور می‌زد و بین تپه و کوه گردولو محو می‌شد. ترکیب خط و ساختمان‌ها و کرت‌های کشاورزی بین‌شان را قاب بست. عاشق ترکیب‌های شلخته بود. عکس نگرفت. نور زمخت و بی‌حس‌وحال ظهر را دوست نداشت.
آن‌سوی نهر، به فاصله از ساختمان‌ها، وارد قابِ یک آلاچیق بی‌قواره شد، وسط چند تکه زمین سفید که قطعه‌قطعه از هم جدا شده بودند، مثل تکه‌های یک پازل گنده که بعضی تکه‌هاش گم شده...»
آدابِ دنیا در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: یعقوب یادعلی (- 1349)، داستان‌نویس و فیلمساز ایرانیِ ساکن آمریکا.
رتبه گودریدز: 3/08 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده