کتاب | علوم انسانی | دین | عرفان و تصوف | سرچشمه تصوف در ایران
سرچشمه تصوف در ایران شابک: 9789643312305 312 صفحه 608 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 700 سرچشمه تصوف ایران سعید نفیسی علوم انسانی دین عرفان و تصوف

2,635,000 ریال 3,100,000 ریال

ناشر: اساطیر

چاپ سوم

سرچشمه تصوف در ایران
تصوف در ایران چطور به وجود آمده، سرچشمه‌اش کجاست و تصوف ایرانی از کدام افکار و اندیشه‌ها و عقاید و ادیان تأثیر گرفته است، چه ویژگی‌هایی دارد و بزرگان تصوف در ایران چه کسانی بوده‌اند؟ این‌ها موضوعاتی است که سعید نفیسی در کتاب سرچشمه تصوف در ایران از آنها سخن گفته و به آنها پرداخته است. نفیسی در این کتاب به زبان و بیانی ساده تاریخ تصوف در ایران را روایت کرده، درباره بزرگان تصوف در ایران سخن گفته و نیز به نسبت و رابطه تعلیمات و آموزه‌های فلسفی و دینی مانویان، زرتشتیان، بوداییان، فلسفه یونان و ادیان یهود و نصاری با تصوف ایرانی پرداخته است و به اینکه کدام یک از این ادیان و اندیشه‌ها بر تصوف ایرانی تأثیر گذاشته‌اند و کدام‌ها ارتباطی با آن نداشته‌اند. نفیسی تصوف در ایران را اندیشه‌ای کاملا آریایی می‌داند و به اعتقاد او تصوف ایرانی بیشتر متأثر از فلسفه مانوی و بودایی است و با آنها وجوه مشترک دارد.
او همچنین از برخی ویژگی‌ها و رسوم تصوف ایرانی نظیر فتوت و جوانمردی و سماع سخن گفته است. در این کتاب همچنین به تصوف در کشورهای دیگر، از جمله کشورهای اروپایی و آفریقایی، پرداخته شده و از تفاوت تصوف در آن کشورها با تصوف ایرانی سخن به میان آمده است.
سرچشمه تصوف در ایران حاصل درس‌گفتارهای سعید نفیسی در دانشگاه تهران است. این کتاب را انتشارات اساطیر منتشر کرده است.
درباره نویسنده: سعید نفیسی (1345-1274)، پژوهشگر، ادیب، مورخ، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم و شاعر ایرانی و استاد دانشکده تاریخ دانشگاه تهران.
رتبه گودریدز: 7/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down