کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | سینمای عباس کیارستمی
سینمای عباس کیارستمی شابک: 9789643345860 256 صفحه 299 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 سینمای عباس کیارستمی روبرت صافاریان هنر هنر سینما و تئاتر

1,147,500 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ سوم

سینمای عباس کیارستمی
کاوشی در درونمایه فیلم‌های یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران. روبرت صافاریان در کتاب سینمای عباس کیارستمی چنانکه خود توضیح داده در پی نگارش زندگی‌نامه کیارستمی نبوده اما در عین حال زندگی شخصی او را از فیلم‌هایش یکسره جدا ندانسته است. او درباره رابطه فیلم‌های کیارستمی با زندگی او معتقد است که فیلم‌های کیارستمی «مدارکی هستند که سیر این زندگی» و «حتی لایه‌های عمیق‌تری از آن» و نیز «تحول اندیشه‌ها و بینش‌ها و ساختار احساسی» خالق‌شان را نشان می‌دهند. صافاریان اما در عین حال تأکید دارد که رویکردش در این کتاب نقد سنتی مبتنی بر زندگی مؤلف نیست.
صافاریان در بخش اول کتاب به دوره کاری کیارستمی در سال‌های قبل از انقلاب پرداخته و دو فیلم مسافر و گزارش - هر دو از ساخته‌های پیش از انقلاب کیارستمی – را نقد و بررسی کرده است. بخش دوم کتاب درباره سینمای کیارستمی از بعد از انقلاب تا اوایل دهه 80 است. در این بخش به فیلم‌هایی از کیارستمی پرداخته شده که موفقیت‌های جهانی برای او به ارمغان آوردند. بخش سوم کتاب هم به آثار دهه 80 به بعد کیارستمی اختصاص دارد و به فیلم‌هایی نظیر ده، شیرین و کپی برابر اصل.
صافاریان در پایان کتاب جمع‌بندی‌ای از شخصیت هنری و سینمایی کیارستمی به دست داده است. بعد از این جمع‌بندی فهرستی آمده است از فیلم‌های کیارستمی، گزیده مصاحبه‌های او و آنچه در مطبوعات و نیز در قالب کتاب درباره آثارش نوشته شده است.
کتاب سینمای عباس کیارستمی را انتشارات روزنه منتشر کرده است.
درباره نویسنده: روبرت صافاریان(- 1333)، نویسنده، مترجم، منتقد، مدرس و تحلیل‌گر فیلم و سینمای ایرانی ارمنی‌تبار.
رتبه گودریدز: 29/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down