کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | جامعه، فرهنگ، ادبیات: لوسین گلدمن
جامعه، فرهنگ، ادبیات: لوسین گلدمن شابک: 9789646194175 366 صفحه 333 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 جامعه، فرهنگ، ادبیات: لوسین گلدمن گروهی از نویسندگان محمدد علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

493,000 ریال 580,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سوم

جامعه، فرهنگ، ادبیات: لوسین گلدمن
مقالاتی درباره زندگی و آثار و دیدگاه‌های لوسین گلدمن (1970 – 1913)، فیلسوف و نظریه‌پرداز و جامعه‌شناس فرانسوی رومانیایی‌تبار، به همراه گزیده‌ای از آثار و نوشته‌های مهم او. لوسین گلدمن یکی از متفکران مهم جامعه‌شناسی ادبیات و از نظریه‌پردازان مطرح نقد مارکسیستی است. در کتاب «جامعه، فرهنگ، ادبیات: لوسین گلدمن» مقالاتی درباره این متفکر برجسته و نیز گزیده‌ای از آثار او انتخاب و ترجمه شده که مخاطب فارسی‌زبان را با فشرده‌ای از نظریات مهم گلدمن و زندگی و آثار او آشنا می‌کند. مقالات و نوشته‌های کتاب در دو بخش تنظیم شده است. در بخش اول، با عنوان «نگاهی به زندگی، آثار و اندیشه گلدمن»، مقالاتی از متفکرانی چون تئودور آدورنو، یون پاسکادی، ژان پیاژه، هربرت مارکوزه و ... درباره گلدمن آمده است. این بخش با مقاله‌ای از آنی گلدمن، میشل لووی و سامی نعیر آغاز می‌شود و با مقاله‌ای از پیر و. زیما به پایان می‌رسد.
در بخش دوم کتاب، با عنوان «گزیده‌هایی از نوشته‌های گلدمن»، بخش‌هایی از آثار خود گلدمن و مقالاتی از او و همچنین گفت‌وگویی با او و مباحثه گلدمن و آدورنو آمده است. «یادداشتی درباره چهار فیلم از گُدار، بونوئل و پازولینی»، «مسائل اساسی تاریخ فلسفه و ادبیات»، «پیوند آفرینش ادبی با زندگی اجتماعی»، «مسائل جامعه‌شناسی رمان»، «انسان چیست؟ کانت و فلسفه معاصر» و واپسین نوشته گلدمن که مقدمه او بر کتاب «مارکسیسم و علوم انسانی» است از جمله نوشته‌هایی است که از گلدمن در این کتاب می‌خوانید.
کتاب «جامعه، فرهنگ، ادبیات: لوسین گلدمن» به انتخاب و ترجمه محمدجعفر پوینده در نشر چشمه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم