همنام شابک: 9789647948623 360 صفحه 273 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 همنام جومپا لاهیری امیرمهدی حقیقت علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

1,800,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ دهم

همنام
The Namesake
داستانی زیبا و پرکشش که با خلق جزئیات، از تجربه مهاجرت و مشکلات محیط جدید سخن می‌گوید. مصائب و سختی‌هایی جدید و تازه که با سبک و نوع زندگی افراد در کشورشان بسیار متفاوت است و آنها را دچار چالش می‌کند.
داستان «همنام» درباره خانواده‌ای به نام گانگولی است که از کلکته به آمریکا آمده‌اند. آشوک و آشیما گانگولی به کمبریج ماساچوست می‌روند، آشوک بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از همسرش با محیط جدید ارتباط می‌گیرد و به آن عادت می‌کند. وقتی فرزند این زوج به دنیا می‌آید آنها تصمیم می‌گیرند نام یک نویسنده روس را بر او بگذارند. اسمش را گوگول می‌گذارند. آمریکایی هندی تبار با نامی روسی! گوگول گانگولی اما از اسم عجیب و ارثیه خانوادگی‌اش تنها رنج را فهمیده است. چون همیشه در حال فرار از اسمش بوده و... احساسات و عواطف انسانی، همراه با رخدادهایی که مدام او را به گذشته وصل می‌کنند گوگول را سردرگم و بحران‌زده کرده‌اند حتی زمانیکه در کارش موفق است. ماجرای رمان «همنام» بین سالهای 1968 تا 2000 روایت می‌شود و 12 فصل دارد که خواننده را با خود همراه می‌سازد. بهتر است بدانید: در سال 2006 از رمان، فیلم سینمایی اقتباسی ساخته شده است. حتی اگر فیلم را هم دیده باشید، خواندن رمان بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ زیرا شما با جزئیات بیشتری از تفاوت فرهنگی هند و دنیای مدرن آمریکایی مواجه می‌شوید. داستان «همنام» توسط «امیرمهدی حقیقت» برای علاقه‌مندان به فارسی ترجمه شده است.
درباره نویسنده: جومپا لاهیری با نام اصلی نیلانجانا سودشنا ( 1967 ) نویسنده آمریکایی هندی تبار، صاحب اثر «مترجم دردها»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down