کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اسلام | در دادگاه جهل مقدس
در دادگاه جهل مقدس شابک: 9789643729653 424 صفحه 605 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 دادگاه مقدس سید مصطفی محقق داماد علوم انسانی فلسفه اسلام

3,200,000 ریال 4,000,000 ریال

ناشر: سخن

چاپ ششم

در دادگاه جهل مقدس
گفته‌ها و نوشته‌هایی از سید مصطفی محقق‌داماد در مقوله روشنگری دینی. سید مصطفی محقق‌داماد در کتاب «در دادگاه جهل مقدس» به موضوعاتی چون تاریخ اسلام، حقوق، فقه، تعقل و دین‌داری پرداخته و نیز از خشونت دینی سخن گفته و از سرگذشت و سرنوشت متفکرانی که در طول تاریخ قربانی خشونتها و جهالتهایی شده‌اند که از برداشت نادرست از دین سرچشمه گرفته است. «جهل مقدس» از موضوعات محوری این کتاب است. محقق‌داماد در این کتاب از گمراهی‌ها و خشونتهایی، نظیر عملیات تروریستی انتحاری گروههای بنیادگرای اسلامی، سخن می‌گوید که منشاء آنها فهم نادرست دین است.
کتاب شامل پیشگفتار و بیست و هفت گفتار و مقاله است که بعضی از آنها عبارتند از: «سهروردی در دادگاه جهل مقدّس»، «اصول فقه سهروردی»، «سیاست و تقدّس»، «افشاگران رازهای عرفانی در دادگاه جهل مقدس»، «حکمت متعالیه، در رویارویی با جهل مقدّس»، «جهل کور؛ درد بی‌درمان!»، «اندر نکوهش خودبرتربینی قدسی»، «نمایش جهل مقدس در خشونت دینی»، «توهین به مقدّسات مذهبی در حقوق بین‌الملل و معارف اسلامی»، «دفاع خونین از اصل آزادی بیعت»، «نقش دستگاه‌های تبلیغاتی در واقعه کربلا»، «جان آدمی اشرف مخلوقات است و بر همه چیز برتری دارد»، «چیستی معنویت در الهیات اسلامی»، «نخست اخلاق مبتنی‌بر تعقل و سپس فلسفه، علم و تکنولوژی»، «نخست تعقل و سپس دین‌داری»، «پویایی پژوهش در سایه آزادی نقد علمی»، «اعدام بدون محاکمه یا چوب حراج بر موازین فقاهت و قضاوت» و «شیفتگان قدرت و تشنگان خدمت!».
کتاب «در دادگاه جهل مقدس» با همکاری مرکز نشر علوم اسلامی و انتشارات سخن منتشر شده است.
درباره نویسنده: سید مصطفی محقق‌داماد (- 1324)، مجتهد و حقوقدان ایرانی و رئیس اسبق سازمان بازرسی کل کشور.
رتبه گودریدز: 3/50 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده