کتاب | کودک | کودک | آموزشی | مادران رسانه ای پدران دیجیتال
مادران رسانه ای پدران دیجیتال شابک: 9786229792230 288 صفحه 500 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 مادران رسانه پدران دیجیتال یلدا اولز راضیه نیک طلب کودک کودک آموزشی

487,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: اگر

چاپ یکم

کتاب «مادران رسانه‌‌ای، پدران دیجیتال» نوشتۀ یلدا اولز
اگر جزو مادر و پدرهایی هستید که می‌ترسند رسانه‌های دیجیتال تأثیراتی مخرب بر فرزندانشان بگذارند، کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» کمکتان می‌کند که این ترس را از خود دور کنید و منطقی‌تر و با خیالی آسوده‌تر با دنیای دیجیتالی فرزندانتان مواجه شوید. کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال: رویکردی نوین و علمی به فرزندپروری در عصر دیجیتال»، با عنوان اصلی Media Moms & Digital Dads: A Fact-Not-Fear Approach to Parenting in the Digital Age، از ترس و نگرانی‌ای رایج در دنیای امروز سخن می‌گوید؛ ترس و نگرانیِ والدین از اینکه استفاده افراطی فرزندانشان از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی بر سلامت آن‌ها تأثیری منفی بگذارد و آن‌ها را به سمت خشونت و دیگر اعمال و رفتارهای ضداجتماعی و آسیب‌زا سوق دهد. یلدا اولز در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال»، براساس پژوهش‌های علمی، به مادرها و پدرها می‌گوید که چنین ترس‌هایی بی‌مورد است و آن‌ها می‌توانند به جای وحشت‌زدگی در برابر رسانه‌های دیجیتال و ذوب‌شدگی فرزندانشان در این رسانه‌ها، شیوه‌ تعامل با بچه‌های عصر دیجیتال را بیاموزند و با به دست آوردن دیدگاهی منطقی و معقول و متعادل نسبت به رسانه‌های دیجیتال و تأثیرات آن‌ها، فرزندانشان را طبق الگوهای اجتماعی و فردی‌ای که می‌خواهند پرورش دهند.
کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» همچنین می‌تواند برای مربیان کودک و آن‌ها که کارشان آموزش کودکان و نوجوانان است مفید و آموزنده باشد.
دکتر مایکل اچ. اِلوین در وصف این کتاب و درباره ضرورت مطالعۀ آن می‌گوید: «مادران رسانه‌ای و پدران دیجیتال شامل تمام آن چیزهایی است که هر پدر یا مادری در رویارویی فرزندش با "غرب وحشی دیجیتال" به‌شدت به آن نیاز دارد. یلدا اولز هوشمندانه تحقیقات نوین، داستان‌سرایی جذاب و توصیه‌های عملی را با هم ترکیب کرده است. هر پدر یا مادری که برای مقابله با چالش فرهنگ رسانه تلاش می‌کند حتماً این کتاب را بخواند؛ چالشی که آمده است تا بماند.»
متن اصلی کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» اولین بار در سال 2015 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال»
یلدا اولز در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» آنچه از تجربه‌های شخصی‌اش به عنوان یک مادر و مطالعات و پژوهش‌های علمی‌اش به عنوان یک متخصص در باب فرزندپروری در عصر رسانه‌های دیجیتال و تأثیر این رسانه‌ها بر کودکان و نوجوانان آموخته است، به زبانی ساده و شیرین و با نقل مثال‌هایی از زندگی شخصی خود و نیز ارائۀ آمار و ارقام با مخاطبانش در میان می‌گذارد. او در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» می‌کوشد با نگاهی واقع‌بینانه به پدیده فراگیر رسانه‌های دیجیتال و تأثیر آن‌ها بر کودکان و نوجوانان بپردازد و همچنین به والدین آموزش دهد که به جای فرار از پذیرشِ اجتناب‌ناپذیریِ حضور فراگیر رسانه‌های دیجیتال در زندگی امروز، با نگاهی منعطف سازوکار این رسانه‌ها را یاد بگیرند و بر آن‌ها مسلط شوند و نیز برای ارتباط و تعامل با فرزندانشان وقت بگذارند.
اولز که تجربۀ کار در هالیوود و در عرصۀ سینما را نیز پشت سر دارد در هالیوود به عنوان داستان‌سرا کار کرده است، در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» هرکجا که اقتضا می‌کند از فیلم‌ها و داستان‌سرایی وام می‌گیرد و به فیلم‌های مختلف ارجاع می‌دهد. او مقدمۀ کتاب خود را با یادآوری این نکته آغاز می‌کند که در قرن نوزدهم والدین همان‌قدر نگران اشتیاق فرزندان‌شان به رمان‌خوانی و از جمله اشتیاق‌شان به خواندن رمان‌های جین آستین بوده‌اند که والدین امروزی بابت اشتیاق فرزندان‌شان به رسانه‌های دیجیتال نگران‌اند.
کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» از پیشگفتاری به‌قلمِ جیمز پی. استیر، بنیان‌گذار و مدیرعامل سازمان رسانۀ هوشمند، مقدمه‌ای به‌قلمِ نویسنده، نُه فصل و یک مؤخره تشکیل شده است. فصل‌های نُه‌گانۀ کتاب در سه بخش تنظیم شده‌اند که عبارتند از: «اصول اولیه»، «رسانه‌های اجتماعی» و «یادگیری». در این کتاب مباحث مختلف مربوط به رسانه‌های دیجیتال و فرزندپروری در عصر دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته‌اند و علاوه بر طرح مفصلِ این مباحث، فشرده‌ای از هر بحث نیز ارائه شده است.
عنوان‌های فصل‌های نُه‌گانۀ کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» عبارتند از: «فرزندپروری در عصر دیجیتال»، «زمان مناسب برای رویارویی نوزادان و نوپایان با صفحه نمایش»، «عصر تلفن همراه»، «مغز دیجیتال»، «رسانه‌های اجتماعی و روابط اجتماعی»، «شهرت، فومو (ترس از دست دادن) و سلفی»، «یادگیری در عصر دیجیتال»، «آموزش در عصر دیجیتال» و «بازی‌های ویدئویی و یادگیری».

درباره یلدا اولز، نویسنده کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال»
یلدا تی. اولز (Yalda T. Uhls)، پژوهشگر دنیای دیجیتالِ کودکان است و نتایج تحقیقاتش در این زمینه، علاوه بر نشریات علمی و تخصصی، در نشریات «تایم» و «نیویورک تایمز» نیز منتشر می‌شود. او همچنین از متخصصان صنعت سرگرمی است و در هالیوود نیز به عنوان داستان‌سرا کار کرده است. کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» از کتاب‌های پرفروش اوست.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال»
کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» با ترجمۀ راضیه نیک‌طلب در نشر اگر منتشر شده است. راضیه نیک‌طلب متولد 1358 است. او کتاب «چطور دنیای بهتری بسازیم» را هم به فارسی ترجمه کرده است.

رتبۀ کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» در گودریدز: 3.89 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down