کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان ایرانی | راهنمای مردن با گیاهان دارویی
راهنمای مردن با گیاهان دارویی شابک: 9786002298034 120 صفحه 123 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 120 راهنمای مردن گیاهان دارویی عطیه عطارزاده علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

892,500 ریال 1,050,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سی و ششم

راهنمای مردن با گیاهان دارویی
رمانی درباره کشف دوباره چیزها و وجوه غریب و ناآشنایشان. راوی رمان راهنمای مردن با گیاهان دارویی، نوشته عطیه عطارزاده، دختری است نابینا که با مادرش زندگی می‌کند. مادر و دختر به کار تولید و فروش داروهای گیاهی اشتغال دارند و این کار، به همراه تنهایی و انزوایی که دختر در آن به سر می‌برد و کتابهایی که با آنها مأنوس است، سکوی پرتاب او به دنیایی غریب و فراواقعی است و در این میان، قرار گرفتن دختر در موقعیتی جدید زمینه‌ای فراهم می‌آورد برای بروز آشوبی در او؛ آشوبی که وقایع رمان را رقم می‌زند. در بخشی از این رمان می‌خوانید: «سینی‌ها را یکی یکی کف گلخانه می‌گذارم و نایلونِ روی‌شان را برمی‌دارم. نایلون پوششی نازک و نرم است که خش‌خش می‌کند و می‌تواند جلوِ سرمازدگی و غبار را بگیرد.
در مورد قسمت‌های هوایی و برگ‌ها کار کمی مشکل‌تر است. اغلب تیغی توی دستم می‌رود و من بی توجه به خونی که روی پوستم خشک می‌شود به کارم ادامه می‌دهم. گاهی انگشتم را که خون آمده می‌مکم و سعی می‌کنم طعم شورش را به رنگ سرخ ربط بدهم. خون شور است. گل سرخ شور است. گوجه فرنگی ته‌ مزه‌ای از ترشی و شوری دارد. زرشک ترش و شور است. پس شاید بشود گفت شوری سرخ است. همیشه استثنائاتی هم هست، با این حال در بیشتر موارد می‌توانم چیزها را به همین شیوه به هم ربط بدهم و جهانِ پیرامونم را بشناسم.»
رمان راهنمای مردن با گیاهان دارویی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: عطیه عطارزاده (- 1363)، داستان‌نویس، شاعر، نقاش و مستندساز ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/59 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده