کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | قدرت شروع ناقص
قدرت شروع ناقص شابک: 9786222543341 224 صفحه 210 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 قدرت شروع ناقص جیمز کلییر سید ایوب کوکبی فرزانه حاج خلیلی علوم انسانی روانشناسی عمومی

1,492,500 ریال 1,990,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ شصت و یکم

کتاب «قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره‌ی بهتر انجام‌دادن کارها» نوشتۀ جیمز کلییر
جُستارهایی از جیمز کلییر. کتاب «قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره‌ی بهتر انجام‌دادن کارها» مجموعه جستارهایی انگیزشی‌ به‌قلم نویسنده‌ای‌ست که او را با کتاب انگیزشی معروف و پرفروش «عادت‌های اتمی»، که به نام «خرده‌عادت‌ها» نیز به فارسی ترجمه شده است، می‌شناسیم.
جیمز کلییر در جستارهای کتاب «قدرت شروع ناقص» نیز، همچون کتاب «عادت‌های اتمی»، به زبانی ساده و جذاب از فوت‌وفنّ دست‌یابی به موفقیت در زندگی شخصی و شغلی سخن می‌گوید.
در کتاب «قدرت شروع ناقص» منتخبی از جستارهای جیمز کلییر را درباره موضوعاتی گوناگون مانند بهره‌وری، تمرکز، خلاقیت و بهبود زندگی می‌خوانیم.

مروری بر کتاب «قدرت شروع ناقص»
جیمز کلییر از آن دست نویسندگان انگیزشی‌ست که خوب می‌داند چطور قلاب را بیندازد و خواننده را جذب کند. جستارهای او در کتاب «قدرت شروع ناقص» هم به‌خوبی گواه این مدعاست.
زبان و شیوه روایت کلییر در کتاب «قدرت شروع ناقص» زبان و شیوه‌ای ساده و جذاب است. کلییر، هرکجا لازم می‌بیند و عرصه را مناسب می‌یابد، حکایتی از شخصیتی مشهور و موفق برای اثبات دیدگاه‌های خود نقل می‌کند و این‌گونه منظور خود را به‌صورتی ملموس‌تر به خواننده منتقل می‌کند. او همچنین ماحصل تجربه‌های خود در دست‌یابی به موفقیت را روی دایره می‌ریزد.
تأکید کلییر در کتاب «قدرت شروع ناقص» بر کسب هرچه بیشتر مهارت‌هایی‌ست که در زندگی عملی برای انسان کاربرد دارند و ما را به موفقیت‌ در کار و زندگی‌مان می‌رسانند.
کلییر در جستارهای کتاب «قدرت شروع ناقص» قصد دارد اعتمادبه‌نفس کسانی را که هدفی را در سر دارند اما می‌ترسند به‌سوی آن گام بردارند بالا ببرد و روش‌های درست و عملی دست‌یافتن به هدف را به آن‌ها یاد بدهد.
کتاب «قدرت شروع ناقص» سعی دارد به مخاطبانش این جسارت را بدهد که از کم‌بازدهیِ اولیۀ کاری که شروع کرده‌اند نترسند و به‌ جای اینکه همیشه به داشته‌ها و توانایی‌ها و مهارت‌های گذشته‌شان اکتفا کنند، سعی کنند توانایی‌ها و مهارت‌های جدید به دست آورند.
کاربردی‌بودن هر چیز نکتۀ مهم و کلیدی آموزه‌های کلییر در کتاب «قدرت شروع ناقص» است. مثلاً او در یکی از جستارهای این کتاب از مطالعۀ کاربردی سخن می‌گوید و از اینکه وقتی می‌خواهیم برای یادگیری کتاب بخوانیم باید این را هم یاد بگیریم که چطور در زمانی کم کتاب خوب را از بد و متوسط تشخیص دهیم و نیز کتاب‌هایی را برای خواندن انتخاب کنیم که با زندگی روزمره‌مان گره خورده‌اند و در زمان حال به کارمان می‌آیند و می‌توانیم آموزه‌های آن‌ها را عملاً به کار گیریم. کلییر در این جستار همچنین فوت‌وفنّ مطالعۀ کاربردی و کتاب‌خواندن به‌قصد یادگیری را آموزش می‌دهد.
از دیگر موضوعاتی که کلییر در کتاب «قدرت شروع ناقص» به آن می‌پردازد «خلاقیت» است. او در یکی از جستارهای کتاب «قدرت شروع ناقص» از تفکر خلاق می‌گوید و راه و روش دست‌یابی به مغزی خلاق‌تر را آموزش می‌دهد.
یکی از دیگر نکات کلیدی کتاب «قدرت شروع ناقص» توجه دادن ما به این موضوع است که اگر قدم اول برای دست‌یابی به هدف‌ها و خواسته‌هایمان را منوط به شرایط ایدئال و فراهم‌آوردن بهترین امکانات و وسایلِ مربوط به آن هدف‌ها و خواسته‌ها کنیم و برای شروع منتظر بهترین شرایط و وسایل باشیم کلاه‌مان پسِ معرکه است و هرگز کاری را شروع نخواهیم کرد و عملاً قدمی به‌سوی اهداف و خواسته‌هایی که در سر داریم بر نخواهیم داشت.
کلییر به مخاطبانش گوشزد می‌کند که وقتی به زندگی یک فرد موفق می‌نگرند راه و روش اکنون او را الگویی برای شروع و برداشتن قدم اول قرار ندهند و توجه کنند که ابزار و وسایل و شرایط کامل و بدون نقص یا کم‌نقصی که او اکنون و در دوران اوج موفقیت خود در اختیار دارد، در دورانی که گام‌های اول را به‌سوی هدفش برمی‌داشته در اختیارش نبوده است و اگر می‌خواهیم واقعاً شروع کنیم نباید منتظر شرایط و ابزار کامل و ایدئال بمانیم و باید با همان چیزهای ناقصی که در اختیارمان است شروع کنیم و ذره‌ذره پیش برویم.
در واقع کلییر به ما می‌گوید وسواس زیاد به بی‌عملی می‌انجامد یا به بیانی دیگر، چنین وسواسی روی دیگر سکۀ تنبلی و پشت گوش انداختن کاری‌ست که باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهیم.
برای آن‌ها که در زندگی هدفی را دنبال می‌کنند و در آرزوی دست‌یابی به موفقیت در کسب‌وکار و زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اند کتاب «قدرت شروع ناقص» می‌تواند کتابی انگیزه‌بخش باشد.

درباره جیمز کلییر، نویسنده کتاب «قدرت شروع ناقص»
جیمز کلییر (James Clear) وبلاگ‌نویس، سخنران انگیزشی و مقاله‌نویس امریکایی است. کلییر فارغ‌التحصیل دانشگاه دنیسون است. او از سال 2012 نوشتن مقالاتی را در وب‌گاهش آغاز کرد که برگرفته از تجربه‌های شخصی‌اش در باب عادت‌ها بودند. کلییر با این نوشته‌ها به‌تدریج مخاطبان و طرفداران زیادی پیدا کرد و کم‌کم از همین طریق چنان شهرتی، به عنوان «متخصص عادت‌ها»، به هم زد که انتشارات پنگوئن رندوم هوس در سال 2015 قرارداد نگارش کتابی را با او بست. این‌گونه بود که نوشتن کتاب معروفش، «خرده‌عادت‌ها» یا «عادت‌های اتمی»، آغاز شد.
کلییر همچنین در سال 2016 مقالاتی برای «تایم» و نشریات مهم دیگر نوشت. آوازه شهرتش به تیم‌ها و لیگ‌های ورزشی هم رسید و مربیان لیگ‌های ملی فوتبال و بسکتبال و بیسبال از آموزه‌های او در تعلیم و هدایت تیم‌ها استفاده می‌کردند.
جیمز کلییر در سال 2017 آکادمی عادت‌ها را تأسیس کرد. مدیران بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در این آکادمی اسم نوشتند تا از آموزه‌های آن برای پیشبرد کار شرکت‌هایشان استفاده کنند.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «قدرت شروع ناقص»
کتاب «قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره‌ی بهتر انجام‌دادن کارها» با ترجمۀ سید ایوب کوکبی و فرزانه حاج‌خلیلی در نشر میلکان منتشر شده است.
از فرزانه حاج‌خلیلی قبلاً ترجمه‌های دیگری نیز در حوزه خودیاری و روان‌شناسی انگیزشی منتشر شده که از جملۀ آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «وابی سابی: بینشِ ژاپنی در مورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل» و «خلق شادی با هنر ژاپنی: زیروروکردن زندگی با جادوی سازماندهی و مرتب‌کردن» اشاره کرد.

رتبۀ کتاب «قدرت شروع ناقص» در گودریدز: 3.38 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده