کتاب | کودک | کودک | آموزشی | زندگی از آغاز
زندگی از آغاز شابک: 9786006454757 390 صفحه 360 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 زندگی آغاز لیلا افضلی محمد رضا جباری کودک کودک آموزشی

1,456,000 ریال 1,820,000 ریال

ناشر: بینش نو

چاپ یکم

کتاب «زندگی از آغاز» (جلد اول)، نوشتۀ لیلا افضلی و محمدرضا جباری
دائره‌المعارفی برای سال‌های اول بچه‌داری و پرورش ذهنی و روانی و رفتاری بچه‌ها در این سال‌ها. جلد اول کتاب «زندگی از آغاز: دائره‌المعارف جامع فرزندپروری»، با عنوان «تولد تا 2 سالگی»، کتابی آموزشی در حوزۀ روانشناسی کودک است که مادر و پدرها را با پیچیدگی‌های ذهنی و رفتاری کودکان در دو سال اول تولدشان آشنا می‌کند و راه و روش علمی پرورش فرزندان را در این دورۀ سنی به آن‌ها آموزش می‌دهد.
لیلا افضلی و محمدرضا جباری در جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» به مادر و پدرها یاد می‌دهند که در هر مرحله از رشد فرزندان خود، از تولد تا دوسالگی، به چه نکاتی دربارۀ رشد ذهنی و شناختی در آن‌ها توجه داشته باشند و چگونه با فرزندان خود، از تولد تا دوسالگی، گام‌به‌گام پیش بروند و ذهن آن‌ها را بشناسند.
جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» یک دائره‌المعارف جامع دربارۀ سال‌های اول فرزندپروری است و با تمرکز بر جزئیات و جنبه‌های گوناگون رشد ذهنی و عاطفی و رفتاری بچه‌ها در سال‌های ابتدایی تولد، به بسیاری از سؤالات مادر و پدرها دربارۀ چگونگی پرورش فرزندانشان و نحوۀ مواجهه با رفتارهای گوناگون آن‌ها در دو سال اول زندگی‌شان پاسخ می‌دهد.
جلد اول کتاب «زندگی از آغاز: دائره‌المعارف جامع فرزندپروری» مناسب همۀ کسانی است تازه وارد عالم بچه‌داری و فرزندپروری شده‌اند و دنبال راهنمایی عملی و جامع و علمی در این باره می‌گردند. این کتاب همچنین روانشناسان و روانپزشکان حوزۀ کودک و همۀ کسانی را که در این حوزه فعالیت می‌کنند به کار می‌آید.

مروری بر جلد اول کتاب «زندگی از آغاز»
لیلا افضلی و محمدرضا جباری در جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» بر آن‌اند که اصول و قواعد و فوت‌وفنّ فرزندپروری کارآمد را به مادر و پدرهایی که سال‌های آغازین بچه‌داری را تجربه می‌کنند یاد بدهند.
مادر و پدرها در جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» یاد می‌گیرند که از ابتدای تولد فرزندانشان تا رسیدن آن‌ها به دوسالگی چطور آن‌ها را در فرایند رشد ذهنی و عاطفی و شناختی یاری رسانند و در این فرایند با آن‌ها همراه و هم‌گام شوند و به نیازها و رفتارها و چالش‌های این دوره از رشد فرزندانشان پاسخی درست بدهند.
جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» دائره‌المعارفی برای آشنایی با ذهن کودکان در دو سال اول زندگی‌شان است و به مادر و پدرها کمک می‌کند که مشکلات ذهنی و رفتاری و عاطفی و شناختی کودکانشان را در این دوره تشخیص دهند و روشی درست را برای رفع این مشکلات پیش گیرند تا فرزندانشان در آینده دچار مشکلات و بحران‌های روحی و رفتاری جدی‌تر نشوند و رشد ذهنی و عاطفی و رفتاری سالمی داشته باشند.
کتاب «زندگی از آغاز: دائره‌المعارف جامع فرزندپروری»، چنانکه در پیشگفتار نویسندگان بر این کتاب توضیح داده شده، «با دقت و حساسیت به جزئیات تحولات رشدی و شناختی دوران کودکی پرداخته و ضمن بررسی آخرین دستاوردهای علمی این حوزه در دنیا، تلاش کرده تا با نگاهی هم‌راستا با فرهنگ ایران، به تشریح مسائل و ارائه راه‌حل برای دغدغه‌های والدین، روانشناسان، روانپزشکان و فعالان عرصه کودک و نوجوانان بپردازد».
جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» از پیشگفتار، مقدمه و دو فصل به نام‌های «نوزادی (تولد تا یک سالگی)» و «نوپایی (یک تا دو سالگی)» تشکیل شده است.
در جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» به موضوعات مختلف مرتبط با رشد ذهنی و رفتاری و عاطفی و شناختی کودکان، از تولد تا دوسالگی، پرداخته شده که بعضی از آن‌ها عبارتند از: رشد جسمانی، رشد کلامی و زبانی، رشد شناختی، رشد هیجانی – اجتماعی، خواب، بازی، دلبستگی، تغذیه، کلیشه‌سازی جنسیتی، استقلال‌طلبی، اضطراب جدایی، خجالتی بودن، لجبازی و نه گفتن و سر باز زدن‌های کودک (منفی‌گرایی).
در جلد اول کتاب «زندگی از آغاز» همچنین پرسش و پاسخ‌هایی برای رفع بعضی ابهامات در ارتباط با فرزندپروری مطرح شده است.
جلد اول کتاب «زندگی از آغاز: دائره‌المعارف جامع فرزندپروری» در انتشارات بینش نو منتشر شده است.

دربارۀ لیلا افضلی و محمدرضا جباری، نویسندگان کتاب «زندگی از آغاز»
دکتر لیلا افضلی پژوهشگر حوزۀ کودک و نوجوان، مترجم، مشاور کودک، مدرس دوره‌های تخصصی کودک و نوجوان، استاد دانشگاه تهران، عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان و انجمن روانشناسی ایران و سازمان نظام روانشناسی و مشاورۀ جمهوری اسلامی ایران است. افضلی دارای دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران است. او طراح و بنیانگذار نخستین مدرسۀ تاب‌آور در ایران است. از لیلا افضلی بیش از چهل مقاله دربارۀ کودک و نوجوان و تاب‌آوری منتشر شده است. او همچنین مترجم کتاب «معلمان تاب‌آور، مدارس تاب‌آور: ساختن و حفظ کیفیت در زمان امتحان» است و کتاب «تاب‌آوری در زمین‌های بازی» را نیز، به همراه دکتر سمیرا وکیلی، به فارسی ترجمه کرده است.

دکتر محمدرضا جباری کارآفرین، روانشناس، مترجم، بنیانگذار مؤسسۀ آموزش عالی آزاد هفتاد و کلینیک‌های یکپارچۀ روانشناختی خانۀ همدلی هفتاد و نیز بنیانگذار و مدیر عامل و عضو هیئت مدیرۀ مجتمع بین‌المللی تهران است. جباری دارای دکترای تخصصی روانشناسی از دانشگاه تهران و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاورۀ جمهوری اسلامی ایران است. او تأسیس و مدیریت دوره‌های نیمه حضوری MBA و DBA دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تأسیس سیستم آموزشی و آموزشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز بین‌المللی زبان آی‌تی، برگزاری دوره‌های مدیریتی در مجموعۀ پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف از سال 1395 و برگزاری و مدیریت دوره‌های تربیت متخصص و درمانگر دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران را در کارنامۀ کاری خود دارد و در سال 1394 نشان عالی مدیر سال در حوزۀ آموزش را دریافت کرده است. جباری همچنین، به همراه پوریا سلک‌غفاری، کتاب «با چرا شروع کنیم» را به فارسی ترجمه کرده است.

ادامه keyboard_arrow_down